برای نخستین بار در کشور؛

تولید بذر «هیبرید کلزا» در شهرستان پارس‌آباد آغاز شد

اردبیل (پانا) - برای نخستین بار در کشور شرکت کشت و صنعت پارس با همکاری شرکت اورالیس فرانسه تولید بذر هیبرید را آغاز کرد.

کد مطلب: ۸۲۳۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تولید بذر «هیبرید کلزا» در شهرستان پارس‌آباد آغاز شد

باهمکاری شرکت اورالیس فرانسه، شرکت کشت و صنعت پارس برای نخستین بار در کشور تولید بذر هیبرید را در شهرستان پارس‌آباد از توابع استان اردبیل آغاز کرد.

خداداد غریب‌پور مدیر عامل گروه توسعه ملی کشوردر اردبیل اظهار کرد: در چهار استان تهران، قزوین، خراسان رضوی و اردبیل ( شهرستان پارس‌آباد ) ۱۶۰ هکتار سطح زیر کشت داریم که انتظار می‌رود امسال ۲۰۰ تن بذر هیبرید در شهرستان پارس‌آباد تولید شود.

وی ادامه داد: سال زراعی قبل ۹۰ تن و امسال ۲۴۶ تن وارد کردیم و برای سال آینده ۵۰۰ تن برنامه خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پارس نیز در این خصوص اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت پارس با همکاری شرکت اورالیس فرانسه برای اولین بار در کشور تولید بذر هیبرید کلزای زمستانی را در ۴ استان شروع کرده است.

ارسلان کاظم‌پور بیان کرد: در طی سه سال آینده طبق برنامه ریزی ۲ هزار تن بذر هیبرید کلزای زمستانی تولید خواهیم کرد که از این میزان تولید حداقل سالانه بیش از ۷۵ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

دشت مغان با زمین‌های حاصلخیز یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است که ۱۰۰ درصد بذر سورگوم و ۷۰ درصد بذر هیبرید مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار