علمی: سوم خرداد بهار مقاومت ملت ایران است

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پررش آذربایجان شرقی سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر را بهار مقاومت ملت ایران عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۲۳۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
علمی: سوم خرداد بهار مقاومت ملت ایران است

طاهر علمی در جلسه هماهنگی برنامه های سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با بیان این که سوم خرداد روز بزرگی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: این روز، روز سربلندی ملت ایران در برابر دشمن تا بن دندان مسلح است و عزت و شایستگی ملت ایران را به جهان نشان داد.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل در خصوص آزاد سازی خرمشهر گفت: سخن امام (ره ) بیانگر این است که حتما نظر الهی در این پیروزی بود و این پیروزی جز با اخلاص و تعهد به اسلام و انقلاب به دست نیامد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پررش آذربایجان شرقی با تاکید بر اجرای برنامه های مختلف در این روز بیان داشت: ما باید برای نسل جوان این جریان را روشنگری کنیم لذا حضور رزمندگان حاضر در عملیات آزاد سازی خرمشهر در بین دانش آموزان و بازخوانی عملیات یکی از برنامه های شاخص این روز بزرگ باید باشد.

علمی افزود: همچنین می توان برنامه های مختلفی ترتیب داد تا معلمان رزمنده و جانباز به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر در مدارس تجلیل شوند.

وی تصریح کرد: هدف ما از برگزاری اردوهای راهیان نوراین نیست که اطلاعات نظامی دانش آموزان را افزایش دهیم بلکه هدف عمده ما انتقال ارزش ها ی اسلام و انقلاب به نسل جدید است و اگر ما این ارزش ها را برای دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند یادآوری نکنیم آینده انقلاب به خطر خواهد افتاد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پررش آذربایجان شرقی با بیان این که ما باید کاری کنیم که یاد خدا از ذهن ها فراموش نشود، گفت: اگر انسان در محیط آلوده به گناه باشد دیگر به آن گناه عادت می کند و آن وقت است که جامعه رو به فساد می رود لذا ما مربیان امور تربیتی باید احساس مسئولیت کنیم و فقط به بخشنامه ها و برخی کاغذ بازی ها اکتفا نکنیم بلکه آستین را بالا زده وجهادگونه وارد میدان عمل شویم.

امام خمینی (ره) محور انسجام و وحدت ملت ایران است

علمی در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی و افکار و اندیشه امام راحل گفت: امام خمینی (ره) در تمامی زمینه ها برای ما الگو است و همه دنیا انقلاب را با نام ایشان می شناسند بنابراین همزمان با ایام ارتحال ایشان باید برنامه های مختلفی برای تببین اندیشه و افکار امام (ره) برای نسل نوجوان و حتی فرهنگیان داشته باشیم.

وی با بیان این که امام راحل محور انسجام، و حدت و همبستگی ملت ایران بوده و است گفت: در ایام ارتحال معمار کببیر انقلاب فضای ادارات و به خصوص مدارس باید مناسب سازی شده و سیه پوش شوند و هرکس در حد توان خود می تواند ارادتش را نسبت به رهبر کبیر انقلاب نشان دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پررش آذربایجان شرقی ادامه داد: از ظرفیت تشکل های دانش آموزی دراجرای مراسمات ارتحال امام (ره) حتما باید استفاده شود و میثاق نامه دانش آموزی برای تجدید پیمان با آرمان های معمار بزرگ انقلاب تهیه خواهد شد.

علمی گفت: احیای مبانی اصول فکری امام خمینی (ره) و ترویج و تعمیق اندیشه های ایشان اهداف برنامه های گرامی داشت سالروز ارتحال امام خواهد بود.

وی تصریح کرد: دشمن امروز به دنبال این است که ملت ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را نبیند ولی چون انقلاب ما ریشه در اخلاص و معنویت دارد خوشبختانه و به کوری چشم دشمن همچنان راه خود را ادامه می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پررش آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: آمریکا با خروج از برجام ذلالت خود را به جهان نشان داد لذا روز قدس امسال متفاوت تر از سال های قبل است و فرهنگیان و دانش آموزان با حضور پررنگ در این راهپیمایی مشت محکمی به دهان استبکار به خصوص آمریکا خواهند زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار