استان البرز به واسطه نوپا بودن، زیر ساخت های توزیع برق ضعیفی دارد

کرج (پانا) - نوزدهمین سمینار سالانه مدیریت مصرف انرژی ویژه صنایع در شرکت توزیع نیروی برق استان البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۳۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
استان البرز به واسطه نوپا بودن، زیر ساخت های توزیع برق ضعیفی دارد

نوزدهمین سمینار سالانه مدیریت مصرف انرژی ویژه صنایع در شرکت توزیع نیروی برق استان البرز برگزار شد.

ناصر اسکندری در نوزدهمین سمینار سالانه مدیریت مصرف انرژی ویژه صنایع استان البرز، گفت: میزان هدر رفت انرژی نیروی برق در این استان 12 درصد می باشد که با کنترل آن می توان از هدرروی برق و مصرف بی رویه آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه مصرف بی رویه و هزینه بالای تولید انرژی نیروی برق در البرز و کشور تاثیر منفی بر اقتصاد دارد از واحدهای تولیدی و صنعتی خواست به سمت انرژی های پاک و نو حرکت کنند و تحول اساسی در تولید انرژی نو پدید آورند .

وی در ادامه افزود : در سال های گذشته میزان هدر رفت انرژی نیروی برق در این استان بیش از 20 درصد بوده که اکنون با اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته 8 درصد این هدر روی ها کنترل شده است.

رامین فرج معاون بهره برداری و دیسپاچینگ در این همایش گفت: البرز به لحاظ برخورداری از زیرساخت های برق در کشور رتبه آخر را داراست که شامل 34 پست فوق توزیع، 349 فیدر20 کیلوولت می باشد و این عدد جوابگوی جمعیت استان نخواهد بود.

وی با اشاره به تعداد یک میلیون و 300 هزار مشترک برق استان افزود: 81 درصد این مشترکان خانگی ، 11.4 درصد تجاری و مابقی در بخش عمومی، کشاورزی و صنعتی می باشند که از این میزان سهم البرز در پیک سراسری برق کشور 2.4 درصد است.

وی در پایان بر پایین بودن ظرفیت شبکه های بالادستی استان در مقایسه با کل کشور اشاره کرد و اظهار داشت: استان البرز به واسطه نوپا بودن، زیر ساخت های توزیع برق ضعیفی دارد، لذا مدیریت مصرف می تواند سالانه مبالغ زیادی را در زمینه مصرف انرژی صرفه جویی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار