سامانه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس رونمایی شد

تهران (پانا) - سامانه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

کد مطلب: ۸۲۳۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سامانه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس رونمایی شد

توانمندسازی مدیران مدارس، ایجاد روحیه خودباوری و خوداتکایی در مدیران، ایجاد فضای رقابتی با هدف شناسایی افراد مستعد و با انگیزه، زمینه‌سازی برای دست‌یابی به استانداردهای آموزشی و تضمین کیفیت از اهداف خروجی اجرای نظام سنجش شایستگی‌های حرفه ای معلمان است.

پس از اجرای طرح آزمایشی نظام سنجش شایستگی‌ها، نقاط ضعف و ابهام رفع شده و به صورت رسمی در سراسر کشور اجرا می‌شود. این طرح مقدمه‌ای برای اجرای نظام رتبه‌بندی نیز خواهد بود، البته طرح تعالی مدرسه نیز در کنار نظام سنجش در مدارس اجرا می‌شود.

در اجرای نظام سنجش در مرحله آزمایشی، ابتدا دوره‌های مورد نیاز کسب شایستگی برای مدیران برگزار و پس از اجرای طرح به مدیرانی که صلاحیت را کسب نکنند هشدار داده می شود، اما در طرح اصلی در سال 98 از ادامه کار مدیران فاقد شایستگی‌های حرفه ای، جلوگیری می‌شود.

در راستای تحقق سیاست مدرسه محوری و تفویض اختیار و هم چنین اجرای سند تحول بنیادین، نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران، ابتدا به صورت آزمایشی در شهر تهران، استان البرز و شهرستان‌های تهران و با انتخاب 2000 مدیر مدرسه اجرا و نتایج آن تا پایان شهریور استخراج و اعلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار