کونتی: برای کمک و ارتقای سطح فنی تیراندازان ایران به کشور شما آمده‌ام

تهران (پانا) - سرمربی جدید تیم ملی اهداف پروازی ایران از آغاز تمرینات تیم ملی با روش‌های جدید خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۳۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کونتی: برای کمک و ارتقای سطح فنی تیراندازان  ایران به کشور شما آمده‌ام

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مارکو کونتی تصریح کرد: ورزش تیراندازی نیاز به افرادی دارد که خون قهرمانی در رگ های آنها جریان داشته باشد. برای قهرمانی و موفقیت در سطح اول جهان باید کار کرد و سختی کشید چرا که در غیر این صورت رسیدن به سطح اول جهان و المپیک غیرممکن خواهد بود.
وی ادامه داد: خود من از سن کودکی تیراندازی را آغاز کردم و در 16 سالگی دو عنوان قهرمانی را در ایتالیا به دست آوردم. از همان دوران به تیم ملی تیراندازی ایتالیا راه پیدا کردم و 24 سال عضو تیم ملی کشورم بودم. نتایج و عملکرد تیم ملی ایتالیا برای همگان مشخص است و امروز به تهران آمد، تا تجربیات خود را در اختیار جوانان مستعد ایرانی بگذارم.
کونتی گفت: قبل از المپیک سیدنی تیراندازی را کنار گذاشتم چرا که به عنوان یکی از مدیران تیم برتا در جهان انتخاب شدم و مدیر این تیم در کارخانه این شرکت شدم. در این کارخانه ما تمامی ورزشکارانی که از سلاح برتا استفاده می کردند را مدیریت می کردیم و شناخت بسیار خوبی به تجهیزات، نیاز ورزشکاران و مسایل و مشکلات این رشته دارم. البته بر اساس تجربه می گویم، این که ورزشکاران گلایه می کنند که مشکل سلاح، تیر و ... داریم تنها 5 درصد واقعیت و ماجرا است اما مساله و مشکل اصلی ذهن و باور خود ورزشکار است که می خواهد همه آسیب ها متوجه دیگران کند. من به آنها ثابت می کنم اگر ذهن و باور خود را درست کنید، رسیدن به موفقیت آسان خواهد شد.
این مربی ایتالیایی خاطر نشان کرد: در این سال ها که تیراندازی را به عنوان یک ورزشکار کنار گذاشتم، به صورت غیر رسمی مربی برخی از چهره های مطرح جهان بودم و قبل از المپیک با خیلی از قهرمانان جهان کار کردم. آنها به ایتالیا می آمدند و تمرینات خود را دنبال می کردند. اما همانطور که گفتم به صورت غیررسمی به آنها تمرین و مشاوره می دادم و عملا در پشت پرده این موفقیت ها حضور داشتم.
وی یادآور شد: از سال 2012 در امارات بودم و تا مدتی پیش هدایت ورزشکاران آنها را بر عهده داشتم. شناخت خوبی نسبت به ورزشکاران آسیایی دارم و امروز هم در تهران هستم تا در کنار هم برای موفقیت کار و تلاش کنیم. من به ورزشکاران ایرانی توصیه می کنم اول با خود صادق باشند. شما برای خود تیر می زنید و بعد برای کشورتان موفقیت به دست می آورید.این مهم است که شما چه چیزی را دوست دارید. باید قبول کنید که می خواهید موفق شوید و برای این موفقیت باید تلاش کرد و سختی کشید. در غیر این صورت شما فقط ورزش می کنید و لذت می برید.
وی تاکید کرد: در زمان حضور من در تهران تمرین های متفاوتی را خواهید دید، اولین واکنش ها این است که ورزشکاران از این ماجرا گلایه خواهند کرد اما باید بدانیم که تیم ملی ایتالیا برای آنکه خود را آماده حضور در رقابت ها کند با شرایط متفاوت و غیرممکن تمرین می کند و برای همین است که موفق هم می شود. واقعیت این است هر زمانی که ورزشکار گلایه می کند یعنی تمرکز خود را از دست داده و باید این مساله را حل کرد.
کونتی گفت: من آمده ام برای کمک و ارتقای سطح فنی ورزشکاران ایران، مهم این است که شما دوست دارید موفق شوید یا نه، اما برای موفقیت یک راه داریم و در همین راه هم قدم برخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار