۹۰درصد مرزهای سیستان و بلوچستان در کنترل نیروی انتظامی

زاهدان(پانا)- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در حال حاضر ۷۸ درصد از کشفیات نیروی انتظامی در استان های شرق و حاشیه شرقی مجاور با افغانستان و پاکستان صورت می گیرد .

کد مطلب: ۸۲۳۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
۹۰درصد مرزهای سیستان و بلوچستان در کنترل نیروی انتظامی

به گزارش ایسنا،‌ سردار مسعود زاهدیان با اشاره به حساسیت‌های موجود در موضوع مواد مخدر در کشور، افزود: نیروی انتظامی کشور در طول سال‌های اخیر همواره در تلاش بوده تا به تناسب سطح تهدید مواد مخدر توان و قدرت خود را تجهیز و به روز کند .

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در حال حاضر توجه خود را به نقاط ورود مواد مخدر به داخل کشور معطوف کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۷۸ درصد از کشفیات نیروی انتظامی در استان‌های شرق و حاشیه شرقی مجاور با افغانستان و پاکستان صورت می‌گیرد .

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به کنترل‌های الکترونیکی و الکترواپتیکی موجود در مرزهای کشور، اظهار داشت:‌ با ارتقاء سازمان پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان‌های شرقی کشور سعی می‌کنیم تا برخورد با مواد مخدر در مبداء حرکت باشد .

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر در کشور توسط نیروی انتظامی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: توسعه تجهیزات الکترونیکی در فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مبداء و مقصد در سراسر کشور به ارتقای توان پلیس در مقابله با مواد مخدر کمک کرده است .

سردار زاهدیان با اشاره به احداثات مرزی جدید در راستای کنترل هرچه بیشتر ورود مواد مخدر به داخل کشور، تصریح کرد: نیروی انتظامی در مواقع و مناطقی که احداثات مرزی مطلوب را ایجاد کرده و به دست گرفته است توانسته میزان ورود مواد مخدر به داخل کشور را به اندازه زیادی کاهش دهد .

وی همچنین در ادامه افزود: مناطق دارای احداث مرزی در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش ورود مواد مخدر به داخل کشور را در سال گذشته در کارنامه خود ثبت کرده‌اند .

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور درباره مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر حدود ۲۰۰ کیلومتر از محدوده مرزهای استان سیستان و بلوچستان با خلاء کنترل‌های مرزی مواجه هستند.

خبرنگار دانش آموز/ مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار