پاراگوئه سفارت خود در تل آویو را به قدس منتقل کرد

تهران (پانا) - پاراگوئه امروز(دوشنبه) در پیروی از آمریکا، سفارت خود در فلسطین اشغالی را در قدس افتتاح کرد تا پس از آمریکا، دومین کشوری باشد که دست به چنین اقدام سیاسی جنجالی و حساس زده است.

کد مطلب: ۸۲۳۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پاراگوئه سفارت خود در تل آویو را به قدس منتقل کرد

به گزارش ایرنا از رویترز، هوراسیو کارتس رئیس جمهوری پاراگوئه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم بازگشایی سفارت حضور داشتند.

گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که با کارتس در فرودگاه بن گوریون دیدار کرد، گفت بازگشایی سفارت پاراگوئه در قدس یک گام مهم است.

اردان با تشکر از کارتس برای حمایت او، مدعی شد: به رسمت شناخته شدن بیت المقدس (به عنوان پایتخت) حکایت از یک تغییر در نقشه سیاسی جهان دارد. کشورهای بیشتر و بیشتری از مواضع ما حمایت می کنند و می خواهند روابط با ما را تحکیم بخشند. در سال های اخیر پاراگوئه با مجموعه ای از تصمیمات شجاعانه ثابت کرده که یک دوست واقعی است.

هندوراس همچنین قرار است اقدامی مشابه انجام دهد و احتمالا در هفته های آتی موضوع انتقال سفارت خود را اعلام خواهد کرد.

حنان الشراوی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین از پاراگوئه خواست در تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت تجدید نظر کند.

الشراوی گفت: پاراگوئه برای گسترش اشغال نظامی و تعیین سرنوشت قدس اشغالی با اسرائیل، آمریکا و گواتمالا همپیمان شده است. از رئیس جمهوری پاراگوئه می خواهیم تا اقدامات لازم را انجام دهد تا اسرائیل مسئولیت نقض حقوق بشر و جنایات علیه بشریت را بپذیرد.

آمریکا اولین کشوری بود که هفته گذشته سفارت خود را از تل آویو به قدس انتقال داد. بسیاری از کشورهای جهان این اقدام جنجالی را متهم کردند.

فلسطینی ها روز دوشنبه (24 اردیبهشت) همزمان با افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی، دست به تظاهرات زدند و با حمله مسلحانه و گسترده نیروهای رژیم صهیونیستی مواجه شدند. در جریان این حملات بیش از 60 فلسطینی شهید و حدود سه هزار تن زخمی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار