معاون کنترل و گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی:

استان اردبیل یکی از استان های موفق در تولیدبذر چغندر قند و سویای کشوراست

اردبیل (پانا) - معاون کنترل و گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی کشورگفت: ۱۰۰ درصد بذر چغندر قند و سویای کشور در اردبیل تولید می‌شود که این امر نشان از فعالیت خوب سازمان جهاد کشاورزی این استان در حوزه تولید بذر است.

کد مطلب: ۸۲۳۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
استان اردبیل یکی از استان های موفق در تولیدبذر چغندر قند و سویای کشوراست

صمدمبصر با اشاره به اینکه تولید بذر اهمیت ویژه ای در ارتقای کیفی و کمی محصولات کشاورزی دارد گفت : اگر کشاورزان از بذر استاندارد و گواهی دار استفاده کنند بی شک تحول عظیمی در افزایش تولیدات محصولات کشاورزی در کشور به وجود می آید.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های اساسی وزارت جهاد کشاورزی تولید بذر استاندارد و گواهی دار محصولات کشاورزی است ،گفت : استان اردبیل یکی از استان های موفق در تولید بذر برخی محصولات کشاورزی از جمله ذرت، چغندر قند، سورگوم و سویا است که بسیاری از این بذرهای تولید شده در اردبیل به استان های همجوار صادر می شود .
معاون کنترل و گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی افزود: 85 درصد بذر ذرت کشور در استان اردبیل تولید می شود که این دستاورد بسیار خوبی برای استان اردبیل در حوزه تولید بذر است.
وی با تاکید بر اینکه استان اردبیل یکی از قطب های تولید سیب زمینی کشور است ، گفت : انتظار می رود کشاورزان سیب زمینی کار اردبیلی خرید بذر استاندارد و گواهی دار را مبنای کار قرار دهند چرا که بذر سیب زمینی استاندارد علاوه بر افزایش تولید و کیفیت مناسب سرمایه گذاری اساسی برای کشاورزان محسوب می شود.
مبصر تصریح کرد: سالانه 650 هزار تن بذر استاندارد گواهی دار محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار