۳ منظر مهم پرسش مهر هجدهم از نگاه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ۳ منظر مهم پرسش مهر هجدهم را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۲۳۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
۳ منظر مهم پرسش مهر هجدهم از نگاه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش

جلسه ستاد اجرایی پرسش مهر هجدهم امروز، دوشنبه ۳۱ اردیبهشت، با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای آموزشی، زهرا مظفر معاون مدیرکل، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و سیدمجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه رمضانی و مظفر گزارشی از روند برگزاری این رقابت را ارائه کردند.

مظفر بیان کرد: آمار کل شرکت‌کنندگان در هجدمین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری 4 میلیون و 962 هزار و 643 نفر است که به تفکیک معلمان و دانش‌آموزان، 138 هزار و 128 معلم، 2 میلیون و 955 هزار و 799 دانش‌آموز و یک میلیون و 868 هزار و 716 خانواده است.

وی ادامه داد: مجموع آثار دانش‌آموزان و فرهنگیان رسیده به دبیرخانه کشوری پرسش مهر (مرحله غیرحضوری) 2 هزار و 813 اثر است.

کاظمی نیز در این جلسه اظهار کرد: پرسش مهر از چند منظر اهمیت دارد؛ یکی از این منظرها این است که پرسش مهر حرکت فرهنگی‌ای در آموزش و پرورش است که افکار، اندیشه‌ها، رویکرد و گفتمان دولت و رئیس‌جمهوری را بسط و نشر می‌دهد.

وی ادامه داد: هرچه قدر بتوانیم پرسش مهر را با شکوه و اقتدار بیشتر برگزار کنیم ادای حق دولت بر گردن ما است.

کاظمی منظر دوم اهمیت پرسش مهر را چنین عنوان کرد: پرسش مهر بیشترین جامعه مخاطب را در خود جای داده است چراکه ۵ میلیون نفر شرکت‌کننده دارد .همچنین حضور دانش‌آموزان در این مسابقات پررنگ است و از آن استقبال زیادی کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به منظر سوم اهمیت پرسش مهر افزود: این تنها رخداد فرهنگی هنریاست که از جامعه مخاطب متنوعی مشتمل بر اولیا، فرهنگیان و دانش‌آموزان برخوردار است. در این مسابقه مشارکت اولیا تقریبا برابر با مشارکت دانش‌آموزان است.

وی عنوان کرد: باید برنامه‌های احرایی پرسش مهر هجدهم ساماندهی شود تا این مسابقه به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شود.

کاظمی پیشنهاد برگزاری این کنگره در تیرماه را مطرح و تعیین محتوای کنگره را به آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران واگذار و اعلام آمادگی کرد برای برگزاری کنگره پرسش مهر هجدهم در کنار آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران است.

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در این جلسه گفت: صداقت حوزه پرورشی ما را بهم نزدیک کرده تا بتوانیم در کارهای مشارکتی خود تفاهم داشته باشیم.

وی ادامه داد: این کار مشترک کاری ملی است که برگزاری آن اهمیت زیادی دارد؛ شرکت ۵ میلیون نفر در این رخداد فرهنگی اهمیت دارد و با توجه به اینکه سال گذشته این کنگره برگزار نشد برگزاری آن در سال 97 از اهمیت بالایی برخوردار است.

فولادوند بیان کرد: جلساتی در این باره برگزار کردیم و کمیته‌های خود را با تعیین شرح وظایف تشکیل دادیم؛ بنابراین برای برگزاری آن آمادگی کامل داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار امیدواری کرد بتوان گام مثبتی در این مسیر برداشت.

سیدمجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز با ارایه چند پیشنهاد گفت: هرچه در برنامه‌های ملی به سمت دانش‌آموز برویم برد کرده‌ایم. ایجاد فضا برای دانش‌آموز، قوی بودن آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار