کمیته راهبری تامین مسکن خانوارهای دو عضو معلول استان مرکزی تشکیل شد

اراک (پانا) - جلسه کمیته راهبری تامین مسکن خانوارهای دو عضو معلول استان مرکزی در اراک برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۳۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
کمیته راهبری تامین مسکن خانوارهای دو عضو معلول استان مرکزی تشکیل شد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این جلسه طرح تامین مسکن خانواده های دارای دو عضو معلول را از موفق ترین طرح ها در دولت تدبیر و امید دانست و گفت: خدمت به قشر آسیب دیده از برکاتی است که نصیب حال ما شده است و لذا باید در میراث داری و حفظ این امانت الهی سخت کوشا باشیم و این مسئولیت ارزشی و انسانی را در راستای ارتقای جامعه هدف از دست ندهیم.

زهرا امینی افزود: اکنون مسکن یکی از دغدغه‌های اکثر مردم جامعه به‌ویژه خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی است؛ لذا این سازمان براساس رسالت خطیر خود ضمن به کارگیری امکانات بالقوه خود و بهره‌گیری از مساعدت سایر نهادهای متولی امر مسکن از جمله وزارت راه و شهرسازی، با نیت گام نهادن در مسیر تامین مسکن این اقشار‌، برنامه‌ای پیش روی خود قرار داده تا در مدت زمان معین بتواند جامعه هدف خود را با استفاده از همه روش‌های ممکن صاحب مسکن کند.

وی ادامه داد: خدمات سازمان بهزیستی بر اساس این تفاهم نامه 5 جانبه برای خانواده‌هایی که فاقد مسکن هستند و دو معلول به بالا در منزل دارند و در عین حال دارای زمین در فضای شهری و فضای روستایی هستند انجام می شود.

معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان مرکزی نیز با ارائه گزارش جامع و کاملی از آخرین وضعیت اجرای طرح تفاهم نامه خانوارهای دو عضو معلول گفت: زمین و سهم آورده اولیه از موضوعات مهم و اساسی در ساخت مسکن خانواده های دارای چند عضو معلول است که در دولت یازدهم این دو مقوله اساسی تامین شده است.

احمد حاج دایی اظهار داشت: تأمین سرپناه برای خانواده های دو معلول حسنه جاریه است که باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی از برنامه های این سازمان است افزود: ایجاد شغل برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی موجب کاهش وابستگی آن ها به نهادهای حمایتی و ایجاد شغل برای افراد جامعه می شود.

مدیرکل بنیاد مستضعفان نیز گفت: بنیاد مستضعفان به عنوان یکی از نهادهای تأثیرگذار در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم در کشور محسوب می‌شود که از بدو تأسیس در راستای خدمت‌رسانی و رفع محرومیت از چهره مناطق روستایی و محروم خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده است.

مرادی ایجاد سرپناه برای خانواده های دارای دو معلول را در واقع نوعی محرومیت زدایی دانست.

نصیری مدیر عامل حساب 100 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز گزارشی از فعالیت های انجام یافته برای معلولین تحت پوشش بهزیستی ارائه کرد و گفت: برای روند رو به رشد در امر خانه دارشدن اقشار کم درآمد جامعه و نیازمند فاقد مسکن، جذب خیرین مسکن ساز باید در اولویت برنامه های این انجمن قرار گیرد.

قربانی مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان نیز با تشکر از همدلی و همکاری کلیه سازمانهای عضو کمیته راهبردی گفت: امیدواریم با برگزاری جلسات متعدد و با تأمین اعتبار لازم بتوانیم همه خانواده‌های دارای دو معلول و یا بیشتر تحت پوشش سازمان بهزیستی را در سطح شهر و روستاهای استان از ساخت مسکن مناسب بهره‌مند نمائیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار