استقبال بی‌نظیر جوانان ارومیه از جمع‌خوانی قرآن

ارومیه (پانا)-  مسئول ستاد آیین جمع‌خوانی قرآن کریم ارومیه از استقبال بی‌نظیر جوانان از مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مصلی ارومیه خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۳۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
استقبال بی‌نظیر جوانان ارومیه از جمع‌خوانی قرآن

قادر احمدی، مسئول ستاد آیین جمع خوانی قرآن کریم ارومیه و رئیس هیئت مدیره موسسه علوم قرآنی یاسین اظهار کرد: روزانه در حدود ۳ هزار نفر در این آیین شرکت می کنند که عمده این افراد را قشر جوان تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته مراسم ختم های قرآن کریم در استان بسیار چشمگیر بود، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ختم قرآن کریم در بخش های مختلف توسط دانشجویان، دانش آموزان، جوانان، خانواده ها و جلسات خانگی برگزار شد.

احمدی ادامه داد: در این مراسمات ختم قرآن ۴۸۰۰ بار قرآن ختم گردید و در مجموع با ۲۵۰۰ ختم مراسم جمع خوانی قرآن می توان گفت سال گذشته ۶۵۰۰ بار قرآن در استان ختم شد.

مسئول ستاد آیین جمع خوانی قرآن کریم ارومیه یادآور شد: مراسم جمع خوانی قرآن کریم علاوه بر ارومیه در ۱۷ شهر و بخش استان نیز همزمان با ارومیه در حال برگزاری می باشد.

وی خاطرنشان کرد: خانه قرآن کودک نیز در بطن مراسم جمع خوانی قرآن برگزار می شود که برنامه های مختلفی همچون آموزش روخوانی، روان خوانی، آموزش مسائل اخلاقی به کودکان و نقاشی های قرآنی در آن اجرا می شود.

رئیس هیئت مدیره موسسه علوم قرآنی یاسین اظهار کرد: امروزه به دلیل اینکه خانواده ها به دلایل مختلف از هم متلاشی می شوند و آسیب های اجتماعی بسیار افزایش یافته است، کلاش های آموزشی از سوی امور بانوان جبهه فرهنگی نیز در کنار مراسم جمع خوانی برگزار می شود.

احمدی گفت: گروه انصار مدافعین حرم نیز فعالیت هایی را در راستای شناساندن هداف جبهه مقاومت در کنار این مراسم انجام می دهند.

مسئول ستاد آیین جمع خوانی قرآن کریم ارومیه بیان کرد: ۱۶ قاری برجسته و برگزیده شورای عالی صدای و سیمای تهران نیز در این مراسم حضور دارند که هر روز ۴ قاری در این مراسم قرآن را قرائت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار