دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی :

چهارمین اجلاس استانی نماز به میزبانی قاین برگزار می‌شود

قاین (پانا) ـ دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی از برگزاری چهارمین اجلاس استانی نماز با محوریت "نماز و شهدا و چگونگی شیوه‌های دعوت به نماز" در شهریور ماه امسال به میزبانی شهرستان قاین خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۳۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین اجلاس استانی نماز به میزبانی قاین برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حسین کمیلی در ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین راهی خراسان جنوبی در دو مقوله کمیت و کیفیت قابل بحث است.

وی با بیان اینکه از نظر کمیت وضعیت نمازخانه‌های بین راهی مشکل خاصی ندارد افزود: در مسیر بیرجند به مشهد و بیرجند به زاهدان حداقل فاصله بین نمازخانه‌ها و مساجد حدود 30 کیلومتر و در مسیر بیرجند به طبس و طبس به تهران حدود 50-60 کیلومتر است که نرم خوبی در کشور است.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث کیفیت در خراسان جنوبی 8 مجتمع خدماتی رفاهی امام رضا(ع) داریم که توسط آستان قدس رضوی ساخته شده است و در آن امکانات بسیار خوبی برای مسافران فراهم است.

کمیلی با بیان اینکه نسبت به سایر استان‌ها کیفیت نمازخانه‌های بین راهی خراسان جنوبی خوب است تصریح کرد: متأسفانه در برخی نقاط نمازخانه‌های بین راهی کیفیت خوبی ندارد که در این نقاط پیگیر بهبود کیفیت سرویس‌های بهداشتی‌ هستیم.

وی با اشاره به نقاطی که مجتمع خدماتی رفاهی نیست و نام مسجد را دارد خاطرنشان کرد: باید نقاطی که مجتمع خدمات رفاهی نیست و اسم مسجد دارد تعیین تکلیف شوند و متولی خاصی داشته باشند.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث نمازخانه‌های بین راهی یکی از نیازها تعیین مشخص قبله است یادآور شد: این امر نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

کمیلی تعیین دقیق قبله و رسیدگی به وضعیت فضای جلوی مجتمع‌ها، نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی را از دیگر مسائلی عنوان کرد که باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تابلو جهت قبله در تمامی نمازخانه‌های بین راهی نصب می‌شود افزود: کمیته بازدید از نمازخانه‎های بین راهی به محوریت فرمانداری‌ها فعال خواهد شد.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در طول دو سال گذشته حدود 2 هزار مهر در نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی توزیع شده است گفت: در این راستا باز هم برخی از نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی با مشکل روبه‌رو هستند و مهرهای تمیز و مناسب برای نماز در آنجا وجود ندارد.

کمیلی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود در نمازخانه‌های بین راهی از سنگ‌های مهری استفاده شود تا بتوان آن را تطهیر کرد بیان کرد: در این راستا با 7 میلیون تومان اعتبار می‌توان نیازهای این مکان‌ها به جا مهری و مهر را تامین کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به فصل تابستان و شروع مسافرت‌ها درخواست می‌شود نمازخانه‌های پارک‌ها برای مسافران مدت زمان بیشتری باز باشد تا مردم بتوانند اقامه نماز را انجام دهند.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هر سال یک تیم متشکل از یک نماینده از استانداری، ستاد اقامه نماز، راهداری و بهداشت از نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین راهی بازدید می‌کنند که در ایام نوروز و تابستان این بازدیدها افزایش می‌یابد.

کمیلی از برگزاری چهارمین اجلاس استانی نماز با محوریت "نماز و شهدا و چگونگی شیوه‌های دعوت به نماز" در شهریور ماه امسال به میزبانی شهرستان قاین خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار