آغاز ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد از اول خرداد

شیراز (پانا) - رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس، زمان آغاز ثبت نام مدارس شاهد فارس برای پایه های ورودی اول متوسطه و دوم متوسطه در سال تحصیلی 98-97 را اعلام کرد و افزود: پیش ثبت نام دانش آموزان در  پایه اول دوره ابتدایی از  اول خرداد 97 آغاز و تا15 خرداد  ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۸۲۳۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز  ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد از اول خرداد

علیرضا مختاری ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم دوره اول متوسطه نیز در فاصله زمانی اول تیرماه لغایت 14 تیر ماه 97 انجام خواهد شد و ثبت نام از دانش آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه نیز از 10 تیر ماه لغایت 24 تیر ماه 97 انجام می شود.

مختاری با تاکید بر اینکه" ثبت نام در مدارس شاهد صرفا از طریق سامانه سجا http://saja.medu.irانجام می شود" افزود: متقاضیان واجد شرایط ثبت نام در این مدارس ، درپایه‌ های ورودی دوره های ابتدایی ، متوسطه اول و دوم ،لازم است برای ثبت نام به این سامانه مراجعه نمایند.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس، با اشاره به برخی از ویژگیهای عمومی شرایط ثبت نام در مدارس شاهد گفت: رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ،بویژه حجاب برتر برای دانش‌آموزان دختر ، التزام و پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزشهای اسلامی و تربیت دینی، دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری، رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد از جمله این موارد می باشد.

وی تاکید کرد :دارا بودن شرایط عمومی و کسب امتیاز لازم مطابق شیوه نامه ثبت نام برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی ، پایه هفتم دوره اول متوسطه و پایه دهم دوره دوم متوسطه لازم و ضروری می باشد.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس افزود: لازم است متقاضیان محترم در درج کد ملی، نام و نام خانوادگی، مشخصات شناسنامه ای، نام استان و شهرستان، نام آموزشگاه و تمامی اطلاعات لازم دیگر در سامانه سجا دقت و توجه کافی به عمل آورند.

مختاری تاکید کرد: مسئولیت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات اشتباه در زمان ثبت نام برعهده متقاضی خواهد بود و در صورت ارسال اطلاعات اشتباه ،ثبت نام این افراد در مدرسه «کان لم یکن» تلقی خواهد شد .

وی گفت: پس از پایان مهلت قانونی ثبت نام به درخواست های واصله در این خصوص، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

تایید صحت اطلاعات ارسالی در پایان ثبت نام اینترنتی توسط متقاضی از دیگر مواردی بود که مختاری بر آن تاکید کرد و گفت: متقاضیان پس از تکمیل فرم ثبت نام موقت و دریافت کد رهگیری، لازم است یک نسخه از فرم تکمیل شده ثبت نام را تهیه و آنرا نزد خود نگهداری نمایند و بدیهی است متقاضیان ثبت نام می توانند تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام ،نسبت به ویرایش اطلاعات خود نیز اقدام نمایند .

وی یاد آور شد: از بین متقاضیان ثبت نام در پایه های ورودی ( اول ابتدایی ، پایه های هفتم و دهم ) در مدارس شاهد به میزان دو برابر ظرفیت ( اصلی و ذخیره ) از طریق سامانه سجا اعلام می گردد و لازم است مدیران محترم پس از دریافت اسامی دانش آموزان پذیرفته شده، نسبت به اطلاع رسانی به والدین آنها اقدام نمایند.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: در زمان ثبت نام قطعی دانش آموزان پذیرفته شده اصلی ،حضور حداقل یکی از والدین و ارائه اصل مدارک ثبت شده در سامانه سجا ،به منظور استفاده از امتیاز مربوط به هر یک از بند های جدول امتیاز بندی الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار