60 نشست علمی در نمایشگاه قرآن کریم برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیر بخش محتوایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از برگزاری 60 نشست علمی و پژوهشی در ایام نمایشگاه قرآن خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۳۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
60 نشست علمی در نمایشگاه قرآن کریم برگزار می‌شود

علی ملانوری مهمترین برنامه‌های بخش محتوایی نمایشگاه قرآن را تشریح کرد و گفت: بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن در شش بخش در حال برگزاری است که بخش محتوایی آن شامل سه حوزه است و امسال نخستین سالی است که برنامه ریزی‌ها به این شیوه منسجم صورت گرفته است.

مدیر بخش محتوایی نمایشگاه بین المللی قرآن افزود: امسال سه موضوع آموزش و پژوهش در قرآن کریم و معارف اهل بیت، مسئله عترت سلام الله علیهم اجمعین و مسئله نشست‌های علمی-تخصصی با نگاهی دقیق و جامع‌تر از سال های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

او یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌ها سه کمیته شامل آموزش و پژوهش، کمیته عترت و کمیته نشست‌های علمی و تخصصی در بخش محتوایی فعال هستند همچنین در استمرار مسائل پژوهشی و علمی قرآن کریم غرفه‌ای نیز به مسئله اعجاز قرآن اختصاص داده شده که به شکل خاص معجزات قرآنی که در ارتباط با آسمان و مسئله نجوم وجود دارد را تشریح می‌کند.

ملانوری گفت: در مجموع حدود سه هزار و پانصد متر فضای نمایشگاهی در اختیار بخش محتوایی است؛ در بخش آموزش و پژوهش هفت طرح ویژه در حوزه آموزش تخصصی قرآن پیش بینی شده و موسسات قرآنی در این بخش با مخاطبین خود ارتباط برقرار می‌کنند و بعضی از خدمات خود را در طول ایام نمایشگاه ارائه خواهند کرد.

وی از برگزاری آیین تجلیل از پژوهشگران صاحب رساله‌های برتر قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد و افزود: این رساله‌ها طی فراخوانی جمع آوری شدند و بعد از مرحله داوری در نمایشگاه قرآن معرفی و تجلیل می شوند.

مدیر بخش محتویی نمایشگاه قرآن با اعلام اینکه بیش از 60 نشست علمی در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود بیان کرد: از مجموع نشست‌های علمی و یا ترویجی 19 برنامه علمی و دانشگاهی در مدت 10 شب برگزار می‌شود و مابقی، موضوعات قرآنی و در حوزه عترت است که با برنامه ریزی های صورت گرفته، موسسات و مجامع حاضر در دوره برگزاری نمایشگاه اجرا خواهند کرد.

ملانوری همچنین در تشریح فعالیت های بخش عترت نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: امسال اولین سالی است که کمیته منسجمی به موضوع عترت پرداخته و ما صرفاً بعضی از مسائل کلیدی در حوزه عترت را در این دوره مورد بحث قرار داده ایم؛ موضوع نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، عاشورا، معارف رضوی و موضوع مهدویت و انتظار پنج محور مورد تأکید در بخش عترت نمایشگاه قرآن است که توسط موسسات، نهادها و مراکز دانشگاهی که در این مفاهیم فعالیت‌های علمی پژوهشی و یا هنری داشتند در نمایشگاه حضور خواهند یافت و محصولات خود را معرفی و عرضه می‌کنند و در قالب نشست‌های آموزشی و مسابقات ترویجی و همچنین توزیع محتواهای مکتوب و الکترونیکی تلاش به توسعه و بسط مفاهیم کلیدی عترت خواهند داشت.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 14 خرداد ماه مصادف با 19 رمضان با شعار «قرآن؛ چلچراغ هدایت» در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار