صدور مجوزهای موسیقی آسان‌تر شد

تهران (پانا) - دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازه‌ترین اطلاعیه خود صدور مجوزهای موسیقایی را تسهیل کرد. آسان‌تر شدن صدور مجوز بیشتر شامل آثار موسیقی بی‌کلام خواهد شد.

کد مطلب: ۸۲۳۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
صدور مجوزهای موسیقی آسان‌تر شد

در اطلاعیه دفتر موسیقی آمده است:

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور احترام بیش از پیش به تخصص و تعهد هنرمندان شریف موسیقی ایران، تسهیل فضای کسب و کار، کاستن از تشریفات و موانع اداری، اعتماد به درک عمیق هنرمندان از مصالح کشور و نیز سرعت بخشیدن به خدمات خود برآن شده است تا با بازنگری در روش ها و مقررات جاری، تغییراتی در سازوکار و روش های اداری پدید آورد و با کاستن از زمان انتظار هنرمندان و مراحل اداری و فنی، در صدور مجوزهای موسیقایی تسریع نماید. بر این مبنا اعلام می دارد که در اولین مرحله و از تاریخ ٩٧/٣/١، موارد ذیل جایگزین روند اداری فعلی این دفتر خواهد شد:

الف: محدودیت افراد حقیقی در ارائه تقاضای صدور مجوز تک آهنگ برداشته شده و از این پس افراد حقیقی می¬توانند بدون محدودیت کلیه آثار خود را برای بررسی و صدور مجوز به دفتر موسیقی ارائه نمایند.

ب: در سه حوزه موسیقی بی کلام اصیل و دستگاهی ایران، موسیقی بی کلام نواحی و موسیقی بی کلام کلاسیک، آثار کلیه آهنگسازانی که حداقل ٢ بار موفق به کسب مجوز دفتر موسیقی برای آلبوم و یا اجرای صحنه ای شده باشند از بررسی شورای موسیقی بی نیاز خواهد بود.

کیفیت گروههای موسیقی اجرا کننده ی آثار بی کلام سه حوزه یادشده نیز به شرط آن که مشخصات گروه در دفتر موسیقی ثبت شده،حداقل دوبار مجوز اجرای صحنه ای گرفته و ترکیب آن نیز ثابت مانده باشد، نیاز به بررسی در شورای موسیقی نخواهد داشت. در صدور مجوز برای آثار آهنگسازان یاد شده و گروههای واجد شرایط، صرفا مستندات اداری اخذ و روند بررسی های دیگر در زمانی کوتاه اعمال خواهد شد.

ج: نحوه صدور پروانه فعالیت استودیوهای صدابرداری به شرح ذیل تغییر می یابد:

١- افزایش اعتبار پروانه فعالیت موقت از ٦ ماه به یک سال.

٢- صدور پروانه دائم فعالیت پس از فعالیت قانونی طی مهلت پروانه موقت (به جای پروانه های ٤ ساله فعلی).

علی ترابی

مدیر کل دفترامور موسیقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار