آغاز گلریزان برای آزادی زنان زندانی در فارس

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس: 8 درصد از زنان زندانی استان فارس مرتکب جرائم غیر عمد هستند

شیراز (پانا)  - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس ٨ درصد از زنان زندانی استان فارس را محبوس به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد دانست و افزود: در کل 39 نفر هستند که مبلغ مورد نیاز برای آزادی اینان 4 میلیارد و 900 میلیون تومان است.

کد مطلب: ۸۲۳۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس: 8 درصد از زنان زندانی استان فارس مرتکب جرائم غیر عمد هستند

سیده معصومه دستغیب گفت: طرح گلریزان ویژه‌ی آزادی زنان زندانی در فارس که به‌دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد در حبس بسر می‌برند، آغاز شده است.

وی ادامه داد: طرح گلریزان آزادی زنان زندانی، در پنج مرحله تدوین شده که با سطح بندی و در نظر گرفتن مخاطبان مختلف اجرایی خواهد شد .

دستغیب با اشاره به اینکه ٩٠ درصد از زنان زندانی دارای جرائم غیرعمد استان فارس متأهل و دارای فرزند هستند، گفت: عمده این زنان بی سرپرست یا بدسرپرست هستند.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده از سوی ستاد دیه استان فارس، بانک‌های ملت، ملی و صادرات به کسانی که تمایل دارند به شکل پشتیبان وارد عرصه شوند و زمینه آزادی زنان را فراهم کنند، مبلغ یکصد میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اعطاء می‌کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس ادامه داد: ستاد دیه کشور هم اعلام کرده که برای زنان زندانی جرائم غیرعمد که دارای سوء پیشنیه نبوده و برای بار اول زندانی شده‌اند، مبلغ ١٥٠ میلیون ریال مساعدت در نظر خواهد گرفت.

دستغیب با اشاره به اینکه تمام مبالغ جمع‌آوری شده در قالب طرح گلریزان در اختیار ستاد دیه قرار می‌گیرد، گفت: مرحله نخست طرح آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد با عنوان پویش مهرورز از امروز در استان آغاز شده است و تا عید سعید فطر و آزادی همه‌ی آنان ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار