200هنرمند سیستان و بلوچستان به تهران اعزام شدند

زاهدان(پانا)- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: 200 هنرمند برای شرکت در ویژه برنامه شب های فرهنگی این استان به تهران اعزام شدند.

کد مطلب: ۸۲۳۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
200هنرمند سیستان و بلوچستان به تهران اعزام شدند

به گزارش ایرنا، مجتبی میرحسینی اظهار داشت: این رویداد مهم فرهنگی سیستان و بلوچستان از یکم تا پنجم خردادماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.
وی ادامه داد: معرفی فرهنگ رمضان در سیستان و بلوچستان، اجرای موسیقی محلی، معرفی آیین های محلی، پخت غذاهای سنتی و نمایش ظرفیت های متنوع گردشگری استان از جمله برنامه های پیش بینی شده این رویداد فرهنگی است.
وی ادامه داد: همچنین رونمایی از قرآنی که صفحات آن به ارتفاع برج میلاد است و بزرگترین دفتر جهان با 124هزار صلوات از دیگر برنامه های شب های فرهنگی سیستان و بلوچستان در تهران به شمار می آید.
وی افزود: در این مدت مردم تهران مهمان سفره های افطار مردمان مهمانواز سیستان و بلوچستان خواهند بود.
وی تصریح کرد: برگزاری نشست های تخصصی با گروههای مرجع گردشگری ایران، تجلیل از مفاخر و مشاهیر ملی، شاهنامه خوانی، نقاله خوانی، شعرخوانی، حضور انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان استان در کنار حضور اقوام سیستانی و بلوچ از جلوه های دیگر شب های فرهنگی با شعار «سیستان و بلوچستان گوهر ناشناخته ایران» است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: این برنامه فرهنگی به منظور آشنایی بیشتر مردم مرکزنشین با آداب و سنن مردمان این دیار، تغییر نگاهها و در نتیجه جذب گردشگر و سرمایه گذار مورد توجه قرار گرفته است.
میرحسینی اظهار داشت: هنرمندان سیستان و بلوچستان در این مدت به‌ طور متوسط روزانه 10 برنامه فرهنگی و هنری را اجرا می کنند.
وی ادامه داد: از آنجایی که 51 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در نقاط روستایی و عشایری بسر می برند بازسازی خانه محلی سیستانی، گردتوپ بلوچستان و برپایی سیاه چادرهای عشایری با همکاری هنرمندان و سایر دستگاههای اجرایی در این برنامه پیش بینی شده است.
وی اجرای زنده موسیقی محلی، معرفی غذاها و شیرینی‌های سنتی، اجرای ورزش‌های بومی و محلی باهدف آشنایی با ورزش‌های سنتی، اجرای زنده سفال، حصیر و هنرهای سنتی سیستان و بلوچستان توسط اساتید اهل ‌فن را از دیگر برنامه‌های شب های فرهنگی استان در تهران ذکر کرد.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان های گردشگر پذیر کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار