توضیح وزارت خارجه دربارۀ ارائه بسته جدید به ایران

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه ایران دربارۀ ارائه بسته جدید به ایران در قبال پذیرش توافق جدید توضیح داد.

کد مطلب: ۸۲۳۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
توضیح وزارت خارجه دربارۀ ارائه بسته جدید به ایران

به گزارش مرکز رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه گفت: درباره هیچ موضوعی فراتر از برجام مذاکره نمی کنیم و انتشار اخبار بی ربط و انحرافی با هدف فضاسازی منفی صورت می پذیرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اخبار منتشره از رسانه های خارجی به نقل از منابع دیپلماتیک ناشناس مبنی بر ارائه بسته جدید به ایران در قبال پذیرش توافق جدید اظهار داشت: چنین اخبار و ادعاهای بی ربط، ریشه در اتاق فکرهای رسانه ای صهیونیست ها و دیگر هرج و مرج طلبان بین المللی و بدخواهان ملت ایران دارد که با هدف فضا سازی منفی و منحرف کردن مسیر گفتگو های ایران و سایر طرف های برجام صورت می پذیرد.

قاسمی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان طرف متعهد به برجام پس از خروج یکجانبه و غیر قانونی و مفتضحانه آمریکا از این توافق بین المللی و در پاسخ به درخواست سایر طرف ها برای ماندن جمهوری اسلامی ایران در این توافق به صراحت اعلام کرده است چنانچه سایر طرف ها بتوانند حقوق مصرح ایران در برجام را رعایت و بطور کامل بدان عمل نمایند در این توافق باقی می ماند و دیگر مسائل مطروحه بی پایه، انحرافی و غیر قابل اعتناست. آنچه مهم است اینکه آیا دیگر طرف ها می توانند به تعهدات خود ذیل برجام عمل نمایند یا خیر که این موضوع طی مذاکرات فشرده آتی مشخص خواهد شد.

قاسمی تاکید کرد: بر اساس چارچوب های تعیین شده در اولین کمیسیون مشترک برجام بدون امریکا که روزهای آینده به پیشنهاد ایران برگزار می شود تنها موضوعات مرتبط با برجام میان جمهوری اسلامی ایران و سایر طرف ها بررسی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار