مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش تشریح کرد

جزئیات پرداخت انواع وام به فرهنگیان

تهران (پانا) - مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش جزئیاتی از پرداخت انواع وام به فرهنگیان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۲۳۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات  پرداخت انواع وام به فرهنگیان

گودرز کریمی‌فر در گفت‌وگو با پانا در این باره اظهار کرد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای وام کم‌بهره مرابحه و مسکن در نظر گرفته شده است که از چندی پیش پرداخت آن آغاز شده است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: میزان تسهیلات مرابحه بانک ملی از پنج تا 15 میلیون تومان با سود 12 درصد و بازدپرداخت سه ساله است.

وی افزود: همچنین پرداخت وام مسکن تا سقف 50 میلیون تومان برای فرهنگیان فاقد مسکن بر اساس اولویت‌ها در حال اجراست که به مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 50 میلیون تومان و به مابقی شهرها 40 میلیون تومان تعلق می‌گیرد. بازپرداخت وام بابت خرید مسکن 10 ساله با سود 12 درصد و بازپرداخت وام بابت ساخت مسکن 12 ساله با سود 12 درصد است. سهمیه به سراسر استان‌ها در سال 1396 اعلام شده است؛ البته روند پرداخت و توزیع مجدد سهیمه در سال 1397 همچنان ادامه خواهد داشت.

کریمی فر همچنین با اشاره به تفاهم نامه با بانک رسالت برای اعطای تسهیلات به فرهنگیان گفت: شرط دریافت وام بانک رسالت سپرده‌گذاریفرهنگیان در این بانک است. تسهیلات بانک رسالت در قالب قرض‌الحسنه خواهد بود و به ازای هر پنج ماه معادل سپرده، تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌شود که سقف آن 30 میلیون تومان است.

وی افزود: بعد از اتمام دوره و به محض دریافت وام، اصل سپرده هم همزمان با پرداخت تسهیلات قابل برداشت خواهد بود.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تسهیلات دیگر وام ضروری است اظهار کرد: تقویت صندوق‌های وام ضروری کارکنان آموزش و پرورش در سراسر کشور به تعداد بیش از 700 صندوق با پرداخت وام قرض الحسنه به فرهنگیان شاغل و بازنشسته عضو صندوق انجام می‌شود که در سال 1397 سقف این تسهیلات را به تناسب و تناوب تا 50 میلیون تومان افزایش داده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار