نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها با حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد در بوشهر برگزار می شود

بوشهر ( پانا ) مدیرخانه مطبوعات استان بوشهر گفت: نخستین جشنواره مطبوعات، خبرگزاریها، پایگاههای خبری و رسانه های الکترونیک غیربرخط بعنوان مهمترین رویداد بزرگ رسانه ای با پیگیری های مدیرکل فرهنگ و ارشاد و حمایت معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد در این استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۲۳۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها با حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد در بوشهر برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی ادار کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مازیار هوشمند افزود: این جشنواره باهدف آماده سازی و تمهید زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی، افزایش رقابت موثر، مطلوب و سازنده در رشد، شکوفایی و توسعه فعالیت های رسانه ای در استان بوشهر از خرداد ماه آغاز و اختتامیه آن در مرداد و همزمان با مراسم نکوداشت روزخبرنگار برگزار می شود.

وی توسعه فضای رسانه ای، تقویت جایگاه مطبوعات و رسانه ها، افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی رسانه ها،ارتقای کمی و کیفی آثار تولیدی در رسانه های محلی و ایجاد زمینه پویایی و نشاط رسانه ای توام با فضای رقابتی سالم و مطلوب درمیان فعالان رسانه ای استان بوشهر را از جمله دیگر اهداف جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها در این استان عنوان کرد.

هوشمند اضافه کرد:تقدیر از روزنامه نگاران و فعالان برتر رسانه ای، تحکیم پایه های وحدت و همدلی، تقویت مشترکات مناطق شیعه و سنی نشین استان به موازات تقویت وحدت اسلامی و ملی با استفاده از فضای رسانه ای، شناسایی ظرفیت های رسانه ای نهفته و تلاش در راستای معرفی هرچه بهتر آنان از جمله برنامه های این جشنواره است.

وی ادامه داد: ارتقای ظرفیت رسانه های مکتوب و برخط با هدف خدمت به فرهنگ و هنر بومی - محلی در مناطق مرزنشین استان در راستای تقویت فرهنگ اسلامی و ایرانی، تقویت تعامل بین رسانه های استان با دستگاههای اجرایی، مراکز صنعتی و اقتصاد ملی مستقر در استان و ساماندهی فعالیتهای رسانه ای در راستای قانونمندی درکار و حرفه رسانه ای از دیگر برنامه های خانه مطبوعات استان در برگزاری این جشنواره است.

هوشمند گفت: وحدت، همگرایی و انسجام ملی، هویت، فرهنگ و ادبیات بومی - محلی، محیط زیست و سلامت، فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی، نشاط و شادابی، آسیبهای اجتماعی و قانونمندی و رعایت اخلاق حرفه ای از محورهای جشنواره مطبوعات استان بوشهر است.

وی تصریح کرد: پیشینه مطبوعاتی و فرهنگی ، حضور و فعالیت موثر روزنامه نگاران استان در عرصه رسانه ای کشور، پیروزی چشمگیر اهالی رسانه استان در جشنواره های مختلف مطبوعاتی، موفقیت و حضور پررنگ مطبوعات استان در دوره های مختلف نمایشگاه مطبوعات، ورود نسل جدید و جوان رسانه ای استان در این عرصه و افزایش فعالیت کمی و کیفی مطبوعات و پایگاههای خبری این استان در سالهای اخیر ضرورت برگزاری این جشنواره را دو چندان کرده است.

هوشمند گفت: این جشنواره در پنج بخش حرفه ای، موضوعی، ویژه ، جنبی، و پیشنهادی با بیش از ١٥ رشته و موضوع برگزار می شود.

وی یادآور شد: بخش ویژه جشنواره به ٢ موضوع بوشهر پایتخت کتاب ایران و عسلویه، پایتخت انرژی ایران اختصاص یافته است و به منظور قدردانی از روابط عمومی ها و مدیران متعامل با رسانه های استان بخش جنبی این رویداد بزرگ فرهنگی به ٢ موضوع مدیران و روابط عمومی های رسانه محور پرداخته است.

هوشمند با اشاره به انتشارفراخوان این جشنواره در اوایل هفته آینده گفت: در راستای غنای بیشتر این جشنواره مشارکت فعال عموم صاحبان رسانه، مدیران مسئول، خبرنگاران، عکاسان خبری، گرافیست ها و طراحان خبره و سایر دست اندرکاران رسانه در استان ضروری است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار