استاندار قزوین عنوان کرد:

ساماندهی نمازخانه ها در مدارس قزوین امری ضروری است

قزوین (پانا) - استاندار قزوین عنوان کرد:ساماندهی و احداث نمازخانه ها در مدارس قزوین امری ضروری است.

کد مطلب: ۸۲۳۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی نمازخانه ها در مدارس قزوین امری ضروری است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،عبدالمحمد زاهدی در نشست ستاد اقامه نمازاستان که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: می توان موضوع کمبود نمازخانه را در کمیته برنامه ریزی اعتبارت سال 97 لحاظ کرد تا توسط فرمانداران برای رفع این نیاز در نقاط مختلف اقدام شود.
وی اضافه کرد: برگزاری همایش ها، جشنواره ها ،جشن های تکلیف و اهدای کتاب برای ترویج نماز در میان نسل جوان و دانش آموزان موثر است و می توان با برنامه ریزی های متنوع در این زمینه اقدام کرد.
استاندار بیان داشت:توجه به نماز جماعت در مدارس ایجاب می کند به نمازخانه واحدهای آموزشی توجه شود و در این راستا باید از ظرفیت خیرین هم استفاده کنیم.
زاهدی گفت: برای ساخت نمازخانه مدارس استان مشکلی از لحاظ قانونی وجود ندارد و کمبودها در این زمینه رفع می شوند.

استاندار قزوین با اشاره به درخواست روحانیون برای دریافت حق آمد و شد اقامه نماز در مدارس،گفت: براساس قانون استانداری نمی تواند حق ایاب و ذهاب روحانیون را به آموزش و پرورش پرداخت کند اما می توان با همکاری دستگاه ها و شهرداری ها در این رابطه اقدام کرد.
وی افزود:می توان در نقاطی که با کمبود امام جماعت روبه رو هستند از خود معلمان به عنوان امام جمعه استفاده کرد و با حضور آنها در نماز جماعات این فریضه را در میان دانش آموزان رواج داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار