استاندار خراسان جنوبی :

مدیران برای اجرای پروژه های بزرگ استان چاره اندیشی و پیگیری ویژه ای داشته باشند

بیرجند(پانا) ـ استاندار خراسان جنوبی در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: اجرای طرح هایی در سطوح میانی و پایین برای تثبیت و حفظ حداقل کارکردهای اقتصادی در استان مناسب است ؛ اما آنچه که موجب توسعه و رونق اقتصادی می شود شوک هایی است که از بیرون وارد می شود که اجرای طرح های بزرگ از جمله آن است.

کد مطلب: ۸۲۳۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیران برای اجرای پروژه های بزرگ استان چاره اندیشی و پیگیری ویژه ای داشته باشند

محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی ، فعال شدن کمیته ۵ نفره ای که در استانداری مسئول بررسی طرح های اشتغال زا هستند را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از وظایف این کمیته و دستگاه های تخصصی علاوه بر طرح هایی که دارای کف و سقفی از نظر اعتباری است تصویب و تامین منابع مالی برای اجرای طرح های بزرگ اقتصادی نیز از جمله وظایف کمیته ۵ نفره است.


دکتر مروج الشریعه ، با بیان اینکه نباید در این سطح بمانیم ، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی نباید به وضع موجود راضی شوند بلکه باید شبانه روز به دنبال جذب سرمایه گذار از داخل و خارج استان بوده و برای آن نهایت تلاش خود را به خرج دهند.


مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه تعدد پروژه های کوچک در حوزه اشتغال نباید وقت و انرژی مدیران بانک ها و مسئولین ذی ربط را بگیرد، افزود: علاوه بر این طرح ها ، اجرای طرح های بزرگ اشتغال زا در حوزه های صنعتی ، معدنی ، خدماتی و... باید بطور جد در دستور کار بوده و دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری به همراه سایر مسئولین ذی ربط به دنبال راهی برای تامین منابع تسهیلاتی یارانه دار برای اجرای این پروژه ها در استان به عنوان یک مشوق باشند.


مروج الشریعه، ارائه مشوق هایی در استان هایی همچون خراسان جنوبی را از جمله راه های توسعه سرمایه گذاری در استان دانست و تصریح کرد: مجلس محترم شورای اسلامی و دولت و مسئولین در مرکز باید مشوق هایی را برای حضور سرمایه گذاران در استان خراسان جنوبی ارائه نمایند تا آنها با انگیزه بیشتری در این استان حضور یابند.


استاندار خراسان جنوبی، تمرکزگرایی را از آسیب های مهم حوزه اداری و اجرایی کشور دانست و تصریح کرد: تفویض اختیار به استان در خصوص هزینه کرد منابع اعتباری در راستای تسهیلات اشتغال زا به طرح های بزرگ می تواند بسیاری از گره ها را باز کند.


مروج الشریعه ، با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل سرمایه گذار برای اجرای طرح های بزرگ در استان نداریم ، افزود: مشکلی که در این رابطه مشاهده می گردد تامین منابع اعتباری مورد نیاز برای اجرای طرح ها از محل اعتبارات تفاهم نامه چهارجانبه و ارائه ۱۰ درصد یارانه تسهیلات به این طرح ها در کشور است.


مقام عالی دولت در استان ، با بیان اینکه مدیران باید با مطالبه گری به دنبال حل مشکلات باشند ، افزود: مسئولین ذی ربط آخرین وضعیت استان را در حوزه اشتغال و منابع اعتباری در قالب مکاتبه اداری به مرکز ارسال نمایند.


مروج الشریعه، ادامه داد: آنچه که توسعه ایجاد می کند و گردش کالا و خدمات و نیروی انسانی را موجب می شود اجرای طرح های بزرگ در حوزه های IT و ICT در بیرجند به عنوان مرکز استان است چرا که بیرجند به عنوان مرکز استان باید محل اجرای طرح های بزرگ در حوزه های مختلف باشد که در شهرستان ها قابلیت اجرای آن وجود ندارد.


استاندار خراسان جنوبی ، به فعال شدن بیش از پیش کارگروه تخصصی اشتغال در شهرستان های استان اشاره کرد و ادامه داد: فرمانداران باید به دنبال زمینه ها و فرصت های جدید اشتغال باشند و برای اجرای آنها طرح ، ایده و برنامه جدیدی ارائه نمایند.


وی به جای خالی شرک های مهندسین مشاور در استان اشاره کرد و ادامه داد: تاسیس شرکت های مهندسین مشاور در استان برای تسهیل امر سرمایه گذاری و کمک به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بسیار مهم و راهگشا است که باید از سوی مسئولین ذی ربط مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار