مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی :

کاهش 50 درصدی مراجعه کنندگان به مراکز خونگیری درماه رمضان

بیرجند(پانا) ـ مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به کاهش 50 درصدی مراجعه کنندگان به مراکز خونگیری و نیاز بیماران استان به خون، از تمامی گروههای خونی دعوت می شود برای اهدای خون به مراکز خونگیری در شهرهای بیرجند و طبس مراجعه کنند.

کد مطلب: ۸۲۳۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 50 درصدی مراجعه کنندگان به مراکز خونگیری درماه رمضان

محمدرضاعاملی مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به کاهش 50 درصدی مراجعه کنندگان به مراکز خونگیری و نیاز بیماران استان به خون، از تمامی گروههای خونی دعوت می شود برای اهدای خون به مراکز خونگیری در شهرهای بیرجند و طبس مراجعه کنند.


محمد رضا عاملی با بیان اینکه در قبل از ماه رمضان به طور میانگین 60 واحد خون به صورت روزانه اهدا می شد افزود: در این ماه به دلیل کاهش مراجعه کنندگان، این میزان به نصف کاهش یافته است.


وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 4 هزار و 144 نفر به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند گفت: از این تعداد، 3 هزار و 312 نفر موفق به اهدای خون شدند که بیشترین گروه خونی اهداشده O مثبت با 999 واحد خون و کمترین گروه خونی اهدا شده AB منفی با 36 واحد خون بوده است.

عاملی گفت : همچنین در این مدت، 28 واحد پلاکت خون هم اهدا شد.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: مرکز خونگیری قائم واقع در میدان جانبازان بیرجند همه روزه صبح ها فعال است و شبها هم علاوه بر مرکز خونگیری قائم، مرکز خونگیری واقع در میدان ابوذر بیرجند و مرکز خونگیری شهرستان طبس واقع در بلوار امام رضا هرشب از ساعت 20:30 تا 24 برای خونگیری فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار