زمان ثبت نام مدارس شاهد اعلام شد

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به ارائه جزییاتی درباره ثبت نام در مدارس شاهد پرداخت.

کد مطلب: ۸۲۳۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
زمان ثبت نام مدارس شاهد اعلام شد

محمدرضا رزاقی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اعلام زمان ثبت نام در دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم میان پایه‌های مدارس شاهد که از اول تا دهم مرداد است اظهار کرد: بررسی مدارک دانش‌آموزان مدارس شاهد از دهم تا پانزدهم مرداد انجام می‌شود و ثبت نام قطعی آنان شانزدهم مرداد است.

وی با اشاره به اینکه امسال هم 1350 مدرسه شاهد فعالیت می‌کنند، ادامه داد: بر اساس ظرفیت مدرسه، آمار ثبت نام مدارس تعیین شده و امکان تغییر ظرفیت مدارس وجود ندارد.

رزاقی بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم بعد از هفدهم مرداد در مدارس متوسطه فعالیت‌های کلاس‌های پیش نیاز انجام شود. همچنین جدول امتیازات نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و همانند سال گذشته است.

اعلام شهریه مدارس شاهد

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اعلام شهریه مدارس شاهد افزود: شهریه مدارس شاهد نسبت به سال گذشته مشمول افزایش ۱۰ درصدی شده است. شهریه برای دوره ابتدایی بین ۳۸۰ تا ۶۴۰ هزار تومان، دوره متوسطه اول بین ۴۴۰ تا ۷۳۰ هزار تومان و دوره متوسطه دوم بین ۵۳۰ تا ۹۵۰ هزار تومان تعیین شده که به حسب شرایط بومی و منطقه‌ای استانها بین این دو رقم است.

رزاقی از آغاز ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد از طریق سامانه سجا خبر داد که تا ۱۵ خردادماه ادامه دارد.

وی همچنین گفت: از ۱۷ تا ۱۹ خرداد پیامکی برای پذیرفته شدگان مرحله اول ارسال و از ۲۰ تا ۲۷ خرداد به والدین مهلت داده می‌شود مدارک را برای بررسی به مدرسه تحویل دهند. تا سوم تیر مراحل بررسی مدارک انجام و تکلیف ثبت نام نهایی مشخص می‌شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ثبت نام دانش‌آموزان ورودی پایه اول دوره متوسطه اول (هفتم) از اول تیرماه شروع می‌شود و تا چهاردهم تیرماه به اتمام می‌رسد افزود: ثبت نام ورودی پایه اول دوره متوسطه دوم (دهم) نیز از ۱۰ تا ۲۴ تیرماه از طریق سامانه سجا صورت می‌گیرد و ۲۵ تیر اعلام نتیجه غیر قطعی برای پذیرفته شدگان مرحله اول در قالب پیامکی انجام می‌شود و از ۲۶ تیر تا سه مرداد بررسی مدارک صورت می‌گیرد، از سوم تا ۱۱ مرداد نیز فرصت مراجعه برای ثبت نام قطعی است.

حدود ۶۰ درصد دانش آموزان در سال گذشته از جامعه ایثارگری بودند

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد دانش آموزان در سال گذشته از جامعه ایثارگری بودند گفت: مابقی دانش‌آموزان بر اساس اولویت‌هایی اعم از برگزیدگان مسابقات ملی و فرزندان فرهنگیان و خیرین مدرسه ساز بودند.

رزاقی با بیان اینکه بر شمار مدارس شاهد افزوده نخواهد شد اضافه کرد: اگر تراکم در منطقه‌ای وجود داشته باشد امکان انتقال کدها و ظرفیت از مناطق با جمعیت دانش آموزی کم جمعیت تر به مناطق و استانهای پرجمعیت وجود دارد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه امکان دخل و تصرف در سامانه حین ثبت نام وجود ندارد اشاره کرد: تنها جایی که ممکن است تخلف رخ دهد گواهی و مدارکی است که افراد اعلام می‌کنند. باید گواهی‌ها از مراجع معتبر باشند.

برای ثبت نام به سامانه سجا مراجعه کنید

وی با تاکید براینکه اولیا حتما برای ثبت نام به سامانه سجا به نشانی saja.medu.ir مراجعه کنند گفت: متاسفانه سایت‌های تقلبی در فضای مجازی ایجاد شده‌اند که مبلغی دریافت و کلاهبرداری می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال پانا درباره چگونگی آموزش دانش‌آموزان مدارس شاهد در مناطق محروم گفت: توزیع دانش‌آموزان مدارس شاهد در سال 92 براساس اعلام نیاز استان‌ها صورت گرفت و پوشش مناطق محروم در این اعلام نیاز معلوم نیست اما ما این موضوع را به صورت جدی در قالب طرح پراکنده پیگیری می‌کنیم.

رزاقی از تلاش برای رونق مهارت آموزی در مدارس شاهد خبر داد و افزود: به دنبال آن هستیم امسال در گام اول در استان‌ها یک کلاس ضمیمه کاردانش در هر مدرسه ایجاد کنیم که مقدمات آن فراهم شده است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هیچ گونه آزمونی در مقاطع تحصیلی مختلف مدارش شاهد برگزار نمی‌شود اظهار کرد: فیلتر خاصی برای ورود دانش‌آموزان به این مدارس نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار