معاون استاندار یزد:

سن ازدواج در استان یزد در حال افزایش است

یزد (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به اشتغال برای جوانان در استان یزد گفت:در اشتغال و ازدواج هنوز دچار مشکل هستیم به طوری که سن ازدواج افزایش یافته و بیکاری افراد تحصیل کرده نیز سیر صعودی را نشان می دهد.

کد مطلب: ۸۲۳۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
سن ازدواج در استان یزد در حال افزایش است

"محسن صادقیان"در نشست‌های ماهانه جوانان با مسئولان که با محوریت مباحث ازدواج، اشتغال و مسکن برگزار شد، گفت: در این کارگروه نباید به دنبال اشتغال‌زایی برای فرد باشیم بلکه اشتغال‌زایی باید برای تمام افراد جامعه صورت بگیرد.

وی افزود: مباحث و مسائل جوانان بسیار گسترده و وسیع است و کارهای ارزشمندی برای رفع مشکلات جوانان انجام شده است ولی در برخی حوزه‌های جوانان به وی‍ژه اشتغال و ازدواج هنوز دچار مشکل هستیم به طوری که سن ازدواج افزایش یافته و بیکاری افراد تحصیل کرده نیز سیر صعودی را نشان می دهد.

معاون استاندار اظهار کرد: در زمینه معاونت عمرانی در استانداری چندین کارگروه از جمله پسماند، ترافیک شهری و مسکن هستند که جوانان بر حسب تخصصی که دارند می‌توانند عضو این کارگروه‌ها شوند و به ما و شهرشان در زمینه پیشرفت عمرانی کمک کنند.

وی با اشاره به این که اکثر تحصیل کرده‌های یزدی خارج از استان یا حتی خارج از کشور مشغول هستند، ادامه داد: مورد دیگری که باعث عدم پیشرفت در زمینه عمرانی استان می‌شود، نبود یک بانک اطلاعاتی از افراد تحصیل کرده و متخصص در زمینه‌های عمرانی و رشته‌های مرتبط است که می‌توان با ایجاد این بانک اطلاعاتی افراد متخصص و مجرب را جذب مشارکت و کارهای زیربنایی شهری کرد.

صادقیان همچنین از جوانان حاضر دعوت کرد تا طرح‌های خود را در زمینه بازآفرینی شهری ارائه کنند و از تسهیلات مختلفی که دولت در عرصه ساخت و ساز در مناطق ویژه شهری و بافت‌های تاریخی و فرسوده شهر یزد در نظر گرفته، جهت انجام طرح‌هایشان بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار