امام جمعه ارومیه:

مردم در صیانت از آثار تاریخی مشارکت داشته باشند

ارومیه (پانا)- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بر مشارکت و همکاری مردم در نگهداری و صیانت از آثار تاریخی استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۲۳۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مردم در صیانت از آثار تاریخی مشارکت داشته باشند

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در بازدید از بنای تاریخی مدرسه هدایت ارومیه افزود: باید اطلاع رسانی در خصوص وضعیت و اهمیت آثار تاریخی در سطح جامعه به منظور اهمیت دادن به موضوع به نحو مطلوب صورت گیرد تا مردم نیز تشویق به همکاری در امر نگهداری این آثار شوند.

وی با بیان اینکه اهمیت دادن به آثار تاریخی یکی از مباحث مهم در قرآن و روایات است ادامه داد: اگر به موضوع حج و بویژه محل های اجرای مناسک آن مانند منا، عرفات، حجر اسماعیل دقت کنیم خواهیم دید که اماکن تاریخی در اسلام اهمیت داشته و خداوند متعال بشکل هنرمندانه ای تاریخ و تدبر این امر را براساس این اماکن بازگو می کند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: بهنگام تشرف به مکه و مدینه دیدن آثار ی که پیامبر اسلام در آنها حضور داشته انسان را از جنبه های دینی- تاریخی خرسند و خوشحال می کند و بی تردید حفظ این ابنیه موجب جذب مسلمانان به تاریخ اسلام می شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با ارائه گزارشی از روند مرمت، احیاء و حفاظت آثار تاریخی استان گفت: تمام تلاش مجموعه اداره کل حفظ و احیاء آثار تاریخی در سطح استان است.

حسن سپهرفر یادآور شد: در طول سالهای اخیر تعداد آثاری که مورد مرمت قرار گرفته و یا در حال مرمت هستند نسبت به سالهای گذشته رشد داشته و بعنوان مثال از ۴۰ بنا در سال گذشته به بالغ بر ۹۰ کارگاه مرمتی افزایش یافته است.

بنای تاریخی مدرسه هدایت در ضلغ غربی خیابان امام، کوچه مهر ( امیرنظمی یا باغ کودک ) واقع شده است،این بنا با شماره ثبتی ۱۸۳۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این بنا مدتی بعنوان دانشکده هنر از آن بهره برداری شد و در حال حاضر این بنا در مالکیت وزارت مسکن و شهرسازی و قرار دارد و بعنوان شرکت عمران مسکن سازان بهره برداری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار