معاون متوسطه آموزش و پرورش: مدیران شهرستان‌ها و مناطق تا پایان خرداد اسامی دبیران پایه دوازدهم را در پورتال نیروی انسانی بارگذاری کنند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد دوره‌های لازم برای معلمان پایه دوازدهم در تابستان سال جاری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۳۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون متوسطه آموزش و پرورش: مدیران شهرستان‌ها و مناطق  تا پایان خرداد  اسامی دبیران پایه دوازدهم  را در پورتال  نیروی انسانی بارگذاری کنند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان در گردهمایی روسا ادارات شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان، گفت: تا ۶ سال آینده در آموزش و پرورش کشور بیش از ۶۰۰ هزار نیرو بازنشسته می‌شوند و بر این اساس سالانه یکصد هزار نفر باید در آموزش و پرورش کشور جذب شوند.

وی گفت: ما در برنامه ششم توسعه، بحث توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی را به عنوان یک تکلیف قانونی داریم که باید ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل شوند.

زرافشان با اشاره به جذب ۱۷ هزارو سیصد معلم در دوره‌های مختلف تحصیلی در آزمون استخدامی در پیش رو افزود: نظام آموزش و پرورش باید نیازهای روز را تامین کند و در آموزش‌هایی که به دانش آموزان داده می‌شود بر اساس نیازهای روز تدوین و ارائه شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی مربوط به هر سه دوره تحصیلی در آموزش و پرورش است و باید در جهت جذب نیروی متخصص و کارآمد تلاش کنیم.

وی در راستای استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جاری، گفت: حساسیت بر روی پایه دوازدهم بسیار زیاد است و باید تمام لوازم آن پایه تامین شود تا با آرامش این پایه برای اولین سال تحصیلی مستقر شود.

زرافشان خاطر نشان کرد: خروجی آموزش و پرورش پایه دوازدهم است زیرا عملکرد آموزش و پرورش خود را در پایه دوازدهم نشان خواهد داد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش سهم دانش آموزان از کنکور در پایه دوازدهم را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: باید زمینه آموزش‌های لازم برای معلمان این پایه فراهم شود تا دانش آموزان با آمادگی کامل در پایه دوازدهم تحصیل کنند و به استقبال کنکور بروند.

وی اظهار کرد: آموزش و توانمندسازی معلمان باید مورد توجه قرار گیرد و آموزش‌های لازم در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت و ضمن خدمت برای معلمان در تمام دوره‌ها انجام شود.

زرافشان با اشاره به اینکه دوره‌های لازم برای معلمان پایه دوازدهم در تابستان سال جاری برگزار می‌شود، گفت: مدیران شهرستان‌ها و مناطق باید تا پایان خرداد ماه فهرست اسامی دبیران پایه دوازدهم خود را در پورتال مرکز نیروی انسانی بارگذاری کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به امضای تفاهم نامه همکاری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: در این تفاهم نامه محور برنامه درسی، کاردانی پیوسته، دوره های تربیت هنرآموز و استادکار مورد توجه قرار گرفته است.

زرافشان گفت: در شورای پذیرش دانشجو با دانشگاه فنی و حرفه ای مصوب کردیم در همه فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای می‌‌توانند بدون آزمون در سال ۹۷وارد دانشگاه فنی و حرفه ای شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش و پرورش همراه با کیفیت برای ما مهم است و باید به امر تربیت نیروهای با کیفیت در دستگاه تعلیم و تربیت تلاش مضاعف کنیم.

وی به حضور رهبر معظم انقلاب در هفته بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: حضور ایشان در دانشگاه فرهنگیان پیام‌های فراوانی داشت که یکی از آنها حفظ عزت و منزلت معلم و اهمیت دانشگاه فرهنگیان بود.

زرافشان، گفت: تصمیم آموزش و پرورش در مورد حذف آزمون های سمپاد در دوره اول متوسطه و حمایت‌های فرهیختگان و روانشناسان و والدین و دانش آموزان از این تصمیم یکی از تصمیمات تاریخی وزارت آموزش و پرورش است.

برپایه این گزارش اجلاس روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا دعاگویی سرپرست آموزش و پرورش استان، معاونان و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه ستادی در سالن کنفرانس مجموعه خدماتی و رفاهی فرهنگیان کرمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار