رئیس اداره ورزش گنبدکاووس

واگذاری ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی گنبدکاووس به هیئت‌های ورزشی

گرگان(پانا)-رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس از واگذاری سالن‌های ورزشی و ورزشگاه‌های این شهرستان به صورت اختصاصی به هیئت‌های ورزشی خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۳۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی گنبدکاووس به هیئت‌های ورزشی

شهرستان گنبدکاووس که بدون تردید نخستین شهرستان در حوزه ورزش قهرمانی در استان گلستان بوده و حضور نام‌آوران و ملی‌پوشان بسیار این شهرستان در تیم‌های ملی رشته‌های مختلفی از جمله والیبال، فوتبال، کبدی، والیبال نشسته، کاراته، پارکور، دو و میدانی و بسیاری از رشته‌های دیگر موید این درخشش و برتری است در بخش سرانه فضای ورزشی در میان ۱۴ شهرستان استان گلستان در جایگاه ۱۴ قرار دارد که تاسف‌بار و بسیار نگران‌کننده است.

این کمبود سرانه ورزشی از یک سو و خرابی، فقدان تجهیزات، کیفیت پائین فضا و البته مدیریت‌های ضعیف و منفعت‌گرایانه در سالن‌های ورزشی گنبدکاووس از سویی دیگر باعث شده است تا صدای ورزشکاران و ورزش‌دوستان این شهرستان بلند شده و موجی از اعتراضات در این حوزه شکل بگیرد.

تغییر این وضعیت که بدون تردید بخشی از حاصل عدم گردش نخبگان در بخش مدیریت ورزش شهرستان و حضور ۲۴ ساله یک فرد در مسند مدیریت و واگذاری بدون تدبیر سالن‌های ورزشی به برخی افراد غیر دلسوز است یکی از آزمون‌های بزرگ محمدعلی رحیمیان مدیر جدید ورزش گنبدکاووس است که به تازگی بر کرسی ریاست اداره ورزش و جوانان این شهرستان تکیه زده است.

محمدعلی رحیمیان امروز در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات شهرستان گنبدکاووس با اشاره به موضوع مناقشه برانگیز واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی در گذشته که مورد اعتراض رسانه‌ها و ورزشکاران قرار گرفته بود، اظهار کرد: از همان روز نخست ورود به مدیریت ورزش گنبدکاووس بر واگذاری سالن‌ها به صورت تخصصی به هیئت‌های ورزشی اصرار داشتم و به لطف خدا در همین مدت کوتاه بسیاری از این سالن‌ها را بر همین منوال واگذار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت ما خبری از مناقصه‌های غیرواقعی نیست، افزود: تلاش ما این بود همه سالن‌های ورزشی شهرستان را به صورت تخصصی به یکی از هیئت‌های ورزشی واگذار کنیم و اگر سالنی در اختیار هیئت ورزشی قرار نگرفته به دلیل کوتاهی هیئت ورزشی در اعلام آمادگی و پیگیری موضوع بوده که باعث شده ناچارا سالن را در فرآیندی قانونی به بخش خصوصی واگذار کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه ورزشگاه ۵ هزار نفری شهرستان را نیز به صورت تخصصی به هیئت فوتبال واگذار کردیم، خاطرنشان کرد: با این واگذاری نگهداری، تجهیز، نظافت، نوبت‌دهی و مدیریت همه بخش‌ها در اختیار هیئت فوتبال قرار گرفته است و دیگر هیچ موضوعی بدون متولی در این ورزشگاه نیست.

رحیمیان با اشاره به اینکه در همین مدت کوتاه واگذاری بسیاری از بخش‌های ورزشگاه‌ها و سالن‌های واگذار شده تجهیز و وضعیت مطلوب‌تری پیدا کرده‌اند، اضافه کرد: ما هر سالن و ورزشگاهی را که به هیئت‌های تخصصی واگذار کرده‌ایم تعهد گرفته‌ایم وضعیت سالن باید هر سال نسبت به سال قبل بهتر و با امکانات و چشم‌انداز بهتری باشد و این‌گونه نباشد که بعد از پنج سال واگذاری سالن دیگر چیزی از کف‌پوش، سرویس‌های بهداشتی، درب و پنجره، صندلی‌ها و سکوها و تجهیزات روشنایی و تاسیساتی مجموعه باقی نمانده باشد.

وی از حذف برخی نام‌های سمبلیک و غیرواقعی در تصدی امور ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی در گنبدکاووس خبر داد و گفت: برخی اسامی که وجود خارجی نداشتند به عنوان مدیر برخی از بخش‌ها معرفی شده بودند که هیچ‌گاه اثری از آنها نبود اما هزینه‌هایی به نام آنها دریافت می‌شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه در حال حاضر تمامی درآمدهای مجموعه‌های ورزشی باید به حساب هیئت‌های ورزشی تخصصی واریز شده و مطابق با دستورالعمل هزینه شود، ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ساختاری منظم برای دریافت و پرداخت هزینه‌ها در سالن‌های ورزشی با هدف توسعه اماکن ورزشی و بهبود وضعیت فیزیکی و تجهیزاتی آنها هستیم.

رحیمیان با تاکید بر اینکه براساس گفت و گوهای صمیمانه‌ای که با مدیران بخش خصوصی بهره‌بردار از خانه بسکتبال صورت گرفته است این سالن نیز از ابتدای خردادماه در اختیار هیئت بسکتبال قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: مدیریت سالن ورزشی خانه بدمینتون نیز به صورت رسمی در اختیار هیئت بدمینتون شهرستان قرار گرفته و مقرر شده است از فعالیت ورزشی رشته‌هایی همچون فوتسال و هندبال در این سالن جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه ساختاری را برای نظارت بر سالن‌های ورزشی از سوی اداره ورزش و جوانان و ارائه گزارش فصلی ایجاد کرده‌ایم، افزود: امیدواریم بتوانیم با تخصصی کردن سالن‌های ورزشی و سپردن آن به دل‌سوزان آن رشته بتوانیم بخشی از بار نگهداری و توسعه این سالن‌ها را بر دوش هیئت‌های ورزشی بگذاریم که برای تعالی رشته خود نیازمند پیشرفت و سالم نگه داشتن سالن هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه بنده شنیدن انتقادات ورزشکاران، پیشکسوتان و رسانه‌ها را بسیار دوست دارم، خاطرنشان کرد: اما وقتی برخی تلاش دارند در قالب انتقاد بدون بررسی و هرگونه اطلاعی دست به تخریب اداره ورزش و جوانان و تضعیف ورزشکاران و رشته‌های ورزشی بزنند قطعا از سوی هیچ مدیری پذیرفته نیست و واکنش‌های طبیعی خود را در قالب گلایه و انتقاد در پی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار