مدیرکل تعاون روستایی استان گلستان

برپایی ۴۸ مرکز خرید کلزا در استان گلستان

گرگان(پانا)-مدیرکل تعاون روستایی استان گلستان با اشاره به برپایی ۴۸ مرکز خرید کلزا در استان، گفت: کشاورزان شهرستان بندرگز تاکنون یک‌هزار تن کلزا را به مراکز خرید تحویل داده‌اند.

کد مطلب: ۸۲۳۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برپایی ۴۸ مرکز خرید کلزا  در استان گلستان

حکیم گلدی‌زاده در حاشیه بازدید از مراکز خرید تضمینی کلزا در شهرستان بندرگز اظهار داشت: 48 مرکز خرید در استان گلستان مشغول تحویل کلزای کشاورزان هستند.

وی با بیان اینکه 2 مرکز خرید در شهرستان بندرگز فعال است، افزود: تاکنون یک‌هزار تن کلزا از سوی کشاورزان به مراکز خرید تحویل شده است که پیش‌بینی می‌شود این میزان به 2 هزار و 500 تن برسد.

مدیرکل تعاون روستایی استان گلستان تصریح کرد: امسال جهاد کشاورزی برای مدیریت خرید کلزا، برای هر کشاورز با توجه به مقدار اراضی، حواله صادر کرده است.

گلدی‌زاده با اشاره به کشت 60 هزار و 800 هکتار کلزا و پیش‌بینی تولید بیش از 120 هزار تن، گفت: سازمان جهادکشاورزی پیش‌بینی کرده میزان تولید به بیش از 120 هزار تن برسد. با توجه به دستورالعمل ابلاغی، تحویل و خرید دانه‌ روغنی از کشاورزان و با معرفی‌نامه‌ ممهور به مهر سازمان جهادکشاورزی انجام می‌شود.

وی افزود: سال گذشته استان گلستان با خرید 50 هزار تن کلزا رتبه نخست خرید این محصول را در کشور کسب کرد. افزایش سطح زیرکشت دانه‌های روغنی پایداری غلات و تناوب کشت را به وجود می‌آورد و مواد مورد نیاز را برای غنی‌سازی خاک به‌وجود می‌آورد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تاکید کرد: امیدواریم با قیمت مناسب و خرید تضمینی، تولید بیشتر سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در استان افزایش یابد تا به مرحله خودکفایی برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار