«سه رخ» برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن شد

تهران (پانا) - فیلم ایرانی سه رخ به صورت مشترک برنده جایزه بهترین فیلمنامه هفتاد و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن شد.

کد مطلب: ۸۲۲۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
«سه رخ» برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن شد

به گزارش ایرنا، برنده دیگر این جایزه، فیلم «شاد مثل لازارو» محصول کشور ایتالیا بود.

جایزه سه رخ را دختر «جعفر پناهی» نویسنده و کارگردان این فیلم به نیابت از پدرش دریافت کرد.

پناهی در متنی که شامگاه شنبه به نقل از او در مراسم اختتامیه جشنواره قرائت شد، ضمن تشکر از دست اندرکاران فیلم، یاد زنده یاد «عباس کیارستمی» کارگردان صاحب نام ایرانی را گرامی داشت.

وی پیش از این هم در سال 1995 برای فیلم «بادکنک سفید» موفق به کسب جایزه دوربین طلایی جشنواره کن شده بود.

پناهی در فیلم جدید خود به زندگی سه هنرپیشه زن ایرانی پرداخته است که هر یک شرایطی ویژه را در حرفه خود تجربه می کنند. بهناز جعفری، مرضیه رضایی و مائده ارتقایی نقش های اصلی فیلم سه رخ را برعهده دارند.

اصغر فرهادی با فیلم «همه می دانند» دیگر کارگردان ایرانی حاضر در جشنواره کن 2018 بود. این فیلم با حضور بازیگران مطرحی همچون «پنه لوپه کروز» و «خاویر باردم» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن اکران شد، اما در کسب جوایز ناکام ماند.

جایزه نخل طلایی جشنواره امسال به «هیروکازو کورئیدا» ژاپنی برای فیلم «دله دزدها» رسید. جایزه بهترین کارگردانی به «پاوو پاولیکوفسکی» برای فیلم «جنگ سرد» تعلق گرفت و دوربین طلایی را «لوکاس دونت» برای «دختر» به خانه برد.

«سامال یسلامووا» برای فیلم «آیکا» برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد و جایزه بهترین بازیگر مرد هم به «مارسلو فونته» برای فیلم «داگمن» رسید.

همچنین فیلم «بلکککلنزمن» جایزه بزرگ کن را کسب کرد و جایزه ویژه هیات داوران هم به فیلم لبنانی «کَفَرناحوم» تعلق گرفت.

جشنواره کن 2018 هشتم ماه مه (18 اردیبهشت) گشایش یافت و امروز همزمان با اعلام اسامی برندگان به کار خود پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار