قارچ سمی کبد 2 نفر را در آذربایجان غربی را از بین برد

تهران (پانا) - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: 2 نفر از شهروندان استان به خاطر استفاده از قارچ مسموم کبد خود را از دست دادند و در صف پیوند کلیه قرار دارند.

کد مطلب: ۸۲۲۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
قارچ سمی کبد 2 نفر را در آذربایجان غربی را از بین برد

باقر بهرامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در 2 ماه گذشته به علت بارش مناسب باران قارچ های سمی در مراتع، دامنه کوه ها و زمین های کشاورزی رشد یافته اما بخش قابل توجهی از آنها سمی و غیرقابل استفاده است.

وی اضافه کرد: امسال تعدادی از مردم بدون توجه به هشدارها و توصیه های کارشناسان، این قارچ های سمی را مورد استفاده قرار داده اند و بر اثر آن 71 نفر مسموم و به مراکز درمانی استان انتقال یافته اند.

وی با اشاره به درمان 41 نفر از این افراد در مراکز درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: 30 نفر دیگر به علت شدت مشکلات گوارشی و خونی در بیمارستان بستری شده اند و تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: 2 نفر از این افراد نیز به علت آسیب جدی کبدی به بیمارستان شیراز انتقال یافتند تا در صف دریافت کبد پیوندی قرار بگیرند.
بهرامی گفت: بیشتر مسموم شدگان بر اثر استفاده از قارچ سمی از شهرستان های ارومیه، خوی، نقده و سلماس هستند.

وی با تاکید بر اینکه امکان تشخیص قارچ سمی از روی ظاهر آنها وجود ندارد، افزود: شهروندان به هیچ وجه از قارچ های رشد یافته در مزارع، دشت و مراتع استفاده نکنند.

از ابتدای امسال هشت نفر در کشور بر اثر مسمومیت با قارچ سمی جان خود را از دست داده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار