وزیر آموزش‌وپرورش: روابط عمومی‌ها باید درک صحیح از پیچیدگی‌های امروز و فردای جامعه داشته باشند

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در بازدید از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به همکاران این مرکز تبریک گفت و فاز دوم استودیو الفبا و پرتال تحلیلی نگاه را افتتاح کرد.

کد مطلب: ۸۲۲۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش‌وپرورش: روابط عمومی‌ها باید درک صحیح از پیچیدگی‌های امروز و فردای جامعه داشته باشند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، پیش از ظهر امروز سیدمحمدبطحایی به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش حضور پیدا کرد و اظهارکرد: از اینکه همکاران در روابط عمومی مسیر جدیدی را برای توسعه و ارتقای جایگاه روابط عمومی، مخاطبان و ذی‌نفعان در پیش‌گرفته‌اند، بسیار خوشحال و خشنود هستم.

وی بیان کرد: آموزش‌وپرورش علاوه بر مأموریت سنگین و آینده سازی که در پیش دارد، باوجود تلاش‌های زیاد، متأسفانه در حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباطات نتوانسته جای خود را در جامعه پیدا کند و این وظیفه سنگین را انجام دهد.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: در طی دوران گذشته، همکاران این مرکز تلاش‌های زیادی برای ارتقای اطلاع‌رسانی داشته‌اند، اما در دنیای امروز و ‌آینده، آن‌قدر تغییرات سریع پیش می‌رود، که اگر خودمان را نتوانیم با آن تطبیق دهیم، شاید نتوانیم از مزایای آن بهره‌مند شویم.

عضو کابینه تدبیر وامید اظهار کرد: روابط عمومی باید درک صحیح از پیچیدگی‌های امروز و فردای جامعه داشته باشد و اهداف خود را بر آن اساس تطبیق دهند.

بطحایی با اشاره به جامعه گسترده ذی‌نفعان آموزش‌وپرورش اظهار کرد: براین اساس؛ آماری حدود 22 میلیون نفر از جمعیت کشور را اولیای دانش آموزان و نیز بیش از 13 میلیون نفر را دانش‌آموز در کشور تشکیل داده‌اند و جامعه وسیعی از جمعیت کشور بر آموزش‌وپرورش تأثیرگذار بوده و تأثیر می‌پذیرند، ضمن این‌که سایر بخش‌ها به‌صورت غیرمستقیم بر آن اثر می‌گذارد.

وی افزود: در چنین جامعه‌ای، فضای اطلاع‌رسانی، ارتباط و تعامل بسیار مهم و تنگاتنگ بوده و براین اساس، اگر تحلیلی از فضای مجازی داشته باشیم می‌توانیم بگوییم، میلیون‌ها کاربرد در این فضاها در حال گفت‌وگو و انتشار اخبار و اطلاعات هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش ضمن تبیین چنین فضایی اظهار کرد: روابط عمومی آموزش‌وپرورش باید بسیار چابک و تخصصی و حرفه‌ای عمل کند، زیرا روابط عمومی‌ها باید پل ارتباطی با سایر بخش‌های وزارت آموزش‌وپرورش باشند.

بطحایی با اشاره به نیازهای روابط عمومی گفت: روابط عمومی آموزش‌وپرورش، نیاز ضروری به کارشناسان متخصص و حرفه‌ای دارد که برای راهبری این جریان انرژی بگذارد و برای رسیدن به این مسیر به حمایت و پشتیبانی‌هایی نیاز دارد و روابط عمومی باید طوری عمل کند که ذی‌نفعان علاوه بر آشنایی با دستاوردها و عملکردهای آموزش‌وپرورش قدر و منزلت مقام معلم را بدانند.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم به سطحی از شایستگی‌ها برسیم که آموزش‌وپرورش بسیاری از اهداف و فعالیت‌های خود را به مخاطبان منتقل و سخنان، پیشنهادها و انتقادات آنان را نیز به مسئولین منتقل کند.

شایان‌ذکر است وزیر آموزش‌وپرورش پس از افتتاح استودیو با قرارگرفتن در جایگاه مخصوص گفت‌وگو، پیامی را خطاب به مدیران و کارکنان روابط عمومی ایراد نمود. متن پیام به شرح زیر است: خوشحالم که تلاش‌هایی در راستای رونق بخشیدن به حوزه اطلاع‌رسانی صورت گرفته است. باید بپذیریم بخش عمده موفقیت آموزش‌وپرورش مدیون توسعه اطلاع‌رسانی و ارتباطات و روابط عمومی است، اگر جامعه ذی‌نفعان با چالش‌ها، دستاوردها، موانع و محدودیت‌های آموزش‌وپرورش آشنا نباشند، آموزش‌وپرورش حتی نمی‌تواند مانند گذشته با سرعت ادامه دهد.

ابتکارات و خلاقیت‌هایی مثل استودیو الفبا که امروز مرحله دوم آن به بهره‌برداری می‌رسد، ازاین‌جهت حائز اهمیت است که شتاب بیشتری به حرفه‌ای شدن روابط عمومی می‌دهد.

صمیمانه به همه دست اندرکاران روابط عمومی خسته نباشید می‌گویم و از اینکه تلاش می‌کنیم آموزش‌وپرورش جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند، سپاسگزارم و امیدوارم علی‌رغم همه محدودیت‌های مرکز اطلاع‌رسانی به مرکزی حرفه‌ای تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار