معاون فرهنگی و پرورشی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی: محور برنامه های اوقات فراغت بصیرت افزایی و اشتغال زایی است

تبریز (پانا)- معاون فرهنگی و پرورشی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی گفت: محور فعالیت های اوقات فراغت تابستانی برنامه های معرفتی، هویتی، بصیرتی، فرهنگی، هنری و علمی، خدماتی و اقتصادی و اشتغال زایی است.

کد مطلب: ۸۲۲۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی: محور برنامه های اوقات فراغت بصیرت افزایی و اشتغال زایی است

طاهر علمی در جلسه هماهنگی اوقات فراغت دانش آموزان در سالن اجلاس تالار معلم با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان گفت: این ماه فرصت خوبی برای جبران زمانهای از دست رفته است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: باید سعی کنیم در این ماه فرصتی فراهم کنیم تا بتوانیم اراده های خود را تقویت نماییم و به درک درست از خداوند متعال دست یابیم.

علمی مهمترین بحث در تابستان را دغدغه ی اوقات فراغت دانش آموزان عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی باید طوری باشد که استعدادهای نهفته ی دانش آموزان شکوفا شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برای حضور اولیا در کنار دانش آموزان در برنامه های اوقات فراغت خبر داد و گفت: در عین حال لازمه پویایی و غنی سازی این برنامه ها تعامل و همکاری با سایر ارگانها و سازمانهای دولتی است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی محور برنامه ها و فعالیت های تابستانی را برنامه های معرفتی، هویتی، بصیرتی، برنامه های مهارت های فرهنگی، هنری و علمی، برنامه های مهارت های خدماتی و برنامه های مهارت های اقتصادی و اشتغال زایی عنوان کرد.

علمی اولویت های پایگاه های تابستانی را توسعه کارگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای و کار و دانش، افزایش مراکز ورزشی اعم از میادین ورزشی، سالن های ورزشی، توسعه ی اردو و بازدید با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، برگزاری کلاس های قرآن و احکام برشمرد.

عاشور اکرمی در ادامه گفت: در آموزش و پرورش رویکرد ما ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی همگام با توسعه کمی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: ما بایستی تولید ناخالص شادی را در اوقات فراغت بالا ببریم چون یکی از شاخص های کیفیت انگیزه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان ادامه داد: توسعه سخت افزاری رویکرد ما بوده و به مناطق محروم بسته های ورزشی ارسال خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان در ادامه بر استفاده از اعتبارات فرهنگی سایر نهادها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: اجرای برنامه حقوق شهروندی علی الخصوص سرفصل گردشگری تبریز 2018 در داخل برنامه های آموزشی مدارس قرار گیرد.

فریده حقایی افزود: برخی شرکت ها برای فرزندان کارکنان خود دوره های آموزشی- تفریحی برگزار می کنند که در صورت هدایت آنها به اوقات فراغت آموزش وپرورش از این پتانسیل نیز می توان استفاده کرد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های این سازمان در غنی سازی اوقات فراغت بیان کرد: بیشتر برنامه های سازمان در ایام تابستان در قالب اردوهای دانش آموزی و استفاده از فضاهای اردوگاه ها در تبریز و مناطق استان خواهد بود.

صمد علیزاده ادامه داد: با انعقاد تفاهم نامه همکاری با کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان می توانیم از ظرفیت مربیان این کانون در برنامه های اوقات فراغت تابستان به خصوص در مناطق استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار