مدیر آموزش و پرورش نطنز:اشعار بزرگان ما حاوی نکات اخلاقی و آموزشی است

نطنز(پانا) - مدیر آموزش و پرورش نطنز هدف این جشنواره را آشنایی و آموزش دانش آموزان با مفاهیم اصلی آموزش در قالب حکایت های آموزنده گلستان، ایجاد روحیه قوی و اعتماد به نفس و ایجاد روحیه همکاری و تعاون و کار گروهی در دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۸۲۲۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش نطنز:اشعار بزرگان ما حاوی نکات اخلاقی و آموزشی است

اختتامه جشنواره گلستان خوانی با حضور چاوش پور مدیر آموزش و پرورش نطنز در کانون شهید مطهری برگزار گردید.

چاوش پور هدف این جشنواره را آشنایی و آموزش دانش آموزان با مفاهیم اصلی آموزش در قالب حکایت های آموزنده گلستان، ایجاد روحیه قوی و اعتماد به نفس در بین دانش آموزان و ایجاد روحیه همکاری و تعاون و کار گروهی در دانش آموزان دانست.

مدیر آموزش و پرورش نطنز افزود: کشور ایران مهد شعر و شاعری است و شعر هویت ما ایرانی هاست. سعدی ، حافظ و سایر شعرا گنجینه های بسیار عظیم ما ایرانیان هستند. در گذشته در مکتب خانه ها بعد از قرآن ، کتب اشعار سعدی و حافظ اصلی ترین دروس برای تدریس بوده است و این روش می تواند حلال بسیاری از مشکلات امروز کشور باشد.

وی به معلمان توصیه کرد درس ادبیات را جدی بگیرند و مفاخر ادبی کشور را به نحو احسن به دانش آموزان معرفی کنند و با استفاده از اشعار بزرگانی چون سعدی و حافظ، نکات تربیتی و اخلاقی را به دانش آموزان آموزش دهند به نحوی که کاربردی باشد و به عملکرد تبدیل شود.

چاوش پور ، مهم ترین هدف اجرای این طرح را حضور حداکثری دانش آموزان دوره دوم در یادگیری گلستان سعدی دانست و گفت : اما شاهد حضور دانش آموزانی از دوره اول ابتدایی و حتی پیش دبستانی در اجرای حکایت هایی از گلستان بودیم که به زیبایی نکات اخلاقی و تربیتی این حکایت ها را به نمایش گذاشتند.

این مراسم که با همکاری پژوهش سرای دانش آموزی اندیشه برگزار شده بود در بخش حافظ خوانی دانش آموزان ستایش صابری ، یلدا حسن پور ، در بخش مشاعره ستایش صابری ، کیانور جهانپور ، رقیه سرپله و در بخش شاهنامه خوانی دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم احسان 1 حائز کسب مقام شدند.

درپایان از زحمات معلمین و دانش آموزان با اهدا لوح تقدیر و هدایا قدردانی شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار