بازدید ۱۹ هزار و ۳۳۰ نفر از اماکن و محوطه های تاریخی آذربایجان شرقی

تبریز (پانا)-رییس امور موزه های اذربایجان شرقی از  بازدید ۱۹ هزار و ۳۳۰ نفر در روز جهانی موزه، جمعه ۲۸ اردیبهشت از اماکن و محوطه های تاریخی استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۲۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
بازدید ۱۹ هزار و ۳۳۰ نفر از اماکن و محوطه های تاریخی آذربایجان شرقی

مهدی بزاز دستفروش با اعلام این خبر افزود: همزمان با روز جهانی موزه (۱۸ می) مصادف با ۲۸ اردیبهشت و آغاز هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه ها با استقبال چشمگیر مردم و گردشگران داخلی و خارجی مواجه شد.

بزاز افزود: روز ۲۸ اردیبهشت همزمان با روز جهانی موزه ها، ۱۹ هزار و ۳۳۰ نفر از موزه ها و محوطه های تاریخی تحت نظارت اداره کل بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۳ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: موزه آذربایجان با آمار بازدید بالغ بر ۵۱۵۰ نفر، مسجد کبود با ۵۱۰۰ نفر، موزه قاجار با ۲۵۰۰ نفر و موزه مشروطه با ۲۳۰۰ نفر به ترتیب بیشترین آمار بازدید در استان را به خود اختصاص دادند.

رییس امور موزه های استان در پایان گفت: امروزه وجود موزه ها و محوطه های تاریخی در هر شهر، نماد و مظهر رشد و کمال فرهنگی مردم آن شهر محسوب می شوند و نقش بسیار مهمی در معرفی تجارب فکری، فرهنگی و هنری و القا و انتقال احساس و بینش و اندیشه ایرانی و هویت ملی دارند.

گفتنی است همزمان با روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی در ۴ موزه تبریز و موزه ایلخانی ، برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است.

بر اساس برنامه ریزی انجام یافته نمایشگاه آب در فرهنگ و تمدن ایران و نشست علمی بررسی حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصر آهن در موزه آذربایجان برگزار خواهد شد.

نمایشگاه عروسک های خیمه شب بازی و آثار استاد ابوالحسن خان اقبال آذر در "موزه قاجار"، نمایشگاه تلگراف های شهید ثقه الاسلام تبریزی از رهبران نهضت مشروطه در "موزه مشروطه"، نمایشگاه چهل آینه ( تصاویر آثار خوشنویسان ادوار مختلف با مضمون سوره حمد) در "موزه قرآن و کتابت" تبریز و نمایشگاه مشروطه مراغه ( اسناد و تصاویر مربوطه به مراغه در دوران مشروطه ) در "موزه ایلخانی" مراغه، برپا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار