کارشناس هواشناسی استان خراسان جنوبی گفت:

افزایش 3 درصدی میانگین بارشها در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ کارشناس هواشناسی استان خراسان جنوبی گفت:میانگین بارشهای خراسان جنوبی در مقایسه با پارسال سه درصد افزایش یافت.

کد مطلب: ۸۲۲۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 3 درصدی میانگین بارشها در خراسان جنوبی

جواد نخعی کارشناس هواشناسی استان گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 82 میلیمتر بارندگی در استان گزارش شده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل سه درصد افزایش دارد.


نخعی با بیان اینکه در مدت مشابه پارسال 79 میلیمتر بارندگی ثبت شده است افزود: مقدار بارندگی در دراز مدت نیز 108 میلیمتر بوده که مقدار بارشهای امسال نسبت به بلند مدت 24 درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری در فتح آباد فردوس با 175 میلیمتر و پس از آن سربیشه با 170 میلیمتر گزارش شده است گفت: در این مدت کمترین مقدار بارشها مربوط به نهبندان با 29 میلیمتر است که این مقدار 54 درصد در مقایسه با پارسال و 77درصد در مقایسه با بلندمدت کاهش دارد.

نخعی برای سه روز آینده جوی آرام و پایدار برای استان پیش بینی کرد و گفت: امروز بعدازظهر به صورت محلی افزایش ابر گاهی تندباد و احتمال بارشهای خفیف برای برخی ارتفاعات شمال استان پیش بینی می شود.


کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه دمای هوا در استان از فردا روند افزایشی خواهد داشت افزود: دمای هوای استان به تدریج از فردا تا پایان هفته 4 تا 5 درجه به صورت میانگین افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه دیشب، شهرهای بیرجند و سربیشه با 7 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهرهای استان بودند، گفت: شب گذشته بیرجند پنجمین مرکز سرد کشور به لحاظ دمایی گزارش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار