پرونده فصل لوشامپیونه فرانسه بسته شد

تهران (پانا) –فصل 2018-2017 لوشامپیونه فرانسه هم با قهرمانی پاری سن ژرمن و نایب قهرمانی موناکو تمام شد.

کد مطلب: ۸۲۲۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
پرونده فصل لوشامپیونه فرانسه بسته شد

هفته پایانی و سی و هشتم لوشامپیونه فرانسه با برگزاری ده دیدار همزمان برگزار و پرونده این فصل بسته شد.

در مهمترین دیدار هفته آخر، المپیک لیون و کان در حالی به مصاف هم رفتند که لیون برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان و نیس برای بدست آوردن سهمیه لیگ اروپا تلاش می‌کردند. نیمه اول بازی با گل پله به سود نیس تمام شد اما طوفان ممفیس دپای در نیمه دوم، لیون را به بازی برگرداند و این ستاره هلندی با هت تریک خود زمین برد تیمش را فراهم کرد و گل دقیقه آخر پله هم نتوانست مانع از شکست نیس شود تا المپیک لیون با پیروزی 3 بر 2 جواز حضور در لیگ قهرمانان را بدست آورد.

دیگر دیدار مهم امشب در ورزشگاه دل آئوبه برگزار شد؛ جایی که ترویز برای فرار از سقوط و رسیدن به پلی آف بقا مقابل موناکو صف آرایی کرد و موناکو در تلاش برای تثبیت سهمیه لیگ قهرمانان بود. قهرمان فصل گذشته در این دیدار تیم برتر زمین بود و با پیروزی 3 بر صفر نایب قهرمانی این فصل را بدست آورد.

مارسی دیگر تیمی که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تلاش می‌کرد در خانه‌ی خود مقابل آمینس قرار گرفت و به پیروزی 2 بر یک رسید.

رنس برای کسب سهمیه مستقیم لیگ اروپا به مصاف مونت پولیه رفت و با تساوی یک بر یک متوقف شد.

بوردو هم که امیدهای کم رنگی برای رسیدن به لیگ اروپا داشت به خانه‌ی متز رفت و به پیروزی قاطع 4 بر صفر رسید.

سنت آتین هم که شرایطی مشابه بوردو داشت در حضور هوادارانش مقابل لیل صف آرایی کرد و با جشنواره گل پیروزی 5 بر صفر بدست آورد.

اما در انتهای جدول مهمترین بازی برای کان بود، جایی که تیم در حضور هوادارانش مقابل پاری سن ژرمن ایستاد و توانست قهرمان فرانسه را با تساوی بدون گل متوقف شد.

تولوز هم برای بقا به دیدار گوئینگامپ رفت و با برد 2 بر یک زمین را ترک کرد.

در دیگر دیدارهای همزمان که تاثیری در آینده جدول نداشت، دیجون در حضور هوادارانش مقابل آنژه صف آرایی کرد و به پیروزی 2 بر یک رسید.

نانت هم در ورزشگاه خانگی اش به مصاف استراسبورگ رفت یک بر صفر برنده شد.

بدین ترتیب در پایان فصل که با قهرمانی پاری سن ژرمن تمام شد، تیم‌های پاری سن ژرمن، موناکو و لیون جواز حضور در لیگ قهرمانان را بدست آوردند. مارسی و رنس به مرحله گروهی لیگ اروپا رسیدند و بوردو به مرحله پلی آف این رقابت‌ها رسید.

تیم‌های تولوز، ترویز و متز هم به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار