با کسب دو نشان طلا، مددجوی البرزی بالاتر از چشم‌بادامی‌ها بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد

کرج (پانا) - فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد البرز و کاپیتان تیم منتخب اعزامی فدراسیون ورزش‌های رزمی به مسابقات آسیایی کاراته فول کنتاکت در کشور قرقیزستان بالاتر از حریفانی از کشورهای کره جنوبی، چین و عراق پس از کسب دو مدال طلا بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.

کد مطلب: ۸۲۲۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
با کسب دو نشان طلا، مددجوی البرزی بالاتر از چشم‌بادامی‌ها بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد

قهرمان البرزی بابیان اینکه از سال ۲۰۱۵ تاکنون موفق به کسب هفت مدال آسیایی شده است گفت: پس از شرکت در چندین دوره مسابقات مختلف و کسب مدال‌های نقره و برنز به لطف خدا توانستم در مسابقات آسیایی سال ۲۰۱۸ در وزن منهای ۷۱ کیلوگرم که در شهر اوشکا کشور قرقیزستان برگزار شد دو مدال خوش‌رنگ طلا برای کشورمان به ارمغان بیاورم.

وی با اشاره به مسیر سخت کسب موفقیت افزود: ۱۲ سال داشتم که پدرم در حادثه رانندگی با عابر تصادف کرد که متأسفانه منجر به فوت او شد و چون سه روز از تاریخ انقضای بیمه‌نامه خودروی پدرم گذشته بود، پرداخت دیه به خانواده متوفی بر عهده پدرم قرار گرفت و درنهایت به دلیل عدم توانایی در تأمین آن راهی زندان شد؛ برای من و مادر و خواهرانم که نان‌آور خانواده خود را پشت میله‌های زندان می‌دیدیم زندگی جدید و البته سختی آغاز شد.

افتخارآفرین البرزی با اشاره به اینکه خانواده وی تحت حمایت امداد قرار گرفتند گفت: در طول پنج سال زندانی بودن پدر با کمک‌های این نهاد و کارکردن من از طریق دست‌فروشی و مادر و خواهرانم از راه قالیبافی مخارج خانه را تأمین می‌کردیم و هم‌زمان تحصیل و فعالیت حرفه‌ای در رشته کاراته فول کنتاکت را با جدیت انجام می‌دادم؛ در این مدت توانستیم خواهرمان را نیز راهی خانه بخت کنیم تا اینکه در سال پنجم زندانی بودن پدر با کمک برخی از اقوام و پس‌انداز اندک توانستیم ۲۵ درصد دیه را آماده کنیم و چون اولیای دم نیز از الباقی دیه گذشت کردند پدرم از زندان آزاد شد.

وی ادامه داد: پدرم پس از آزادی به علت بیماری توان کارکردن را نداشت و ما همچنان تحت حمایت کمیته امداد هستیم از طرفی خودم باکارکردن و درس خواندن خرج خانواده را تأمین می‌کنم و به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنم؛ هم‌اکنون به صورت اینترنتی حدود هزار شاگرد را تعلیم می‌دهم و دریکی از شبکه‌های اجتماعی که حدود ۱۵ هزار عضو دارد تجربیات و تعالیم رشته ورزشی‌ام را به علاقه‌مندان منتقل می‌کنم.

قهرمان البرزی با اشاره به اینکه در مسابقات اخیر آسیایی کشور قرقیزستان، ورزشکاران ۱۹ کشور قاره کهن حضور داشتند گفت: تیم ایران تحت رهبری ناصر نصیری رئیس انجمن کیک بوکسینگ واکوی ایران و کنفدراسیون آسیا به این مسابقات اعزام شد.

گفتنی است: کاراته فول کنتالت در دهه ۱۹۷۰ در ایالات‌متحده آمریکا رواج یافت و در سال ۱۹۷۸ برای اولین بار مسابقات قهرمانی جهان در برلین برگزار شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار