معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خراسان رضوی: 13 هزار نیرو در آموزش و پرورش خراسان رضوی کمبود داریم

مشهد (پانا)- همایش مدیران آموزش‌وپرورش ناحیه دو مشهد با حضور صابری معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۲۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خراسان رضوی: 13 هزار نیرو در آموزش و پرورش خراسان رضوی کمبود داریم

رضا صابری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس ناحیه دو مشهد گفت: یک مدیر موفق ده ویژگی باید داشته باشد؛

تیم سازی، مشارکت‌پذیری، انضباط کاری، نوآفرینی، انگیزه بخشی و امیدآفرین، برنامه محوری، مهارت گرایی، تمرکز بر مأموریت اصلی،نظارت و ارزیابی

صابری در ادامه گفت: از سال ۹۱دانش آموزان پنجم ابتدایی یک‌پایه به آن‌ها اضافه شد و این باعث یک شوک بزرگ در آموزش‌وپرورش بود. به دلیل آنکه زیرساخت یک تغییر نظام را آماده کنند اقدام به تغییر ساختار آن کردند و این باعث شد که امروزه فرهنگیان تبعات آن را پرداخت کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل اظهار داشت: بعضی از افراد در جامعه تصور می‌کنند پایه یازدهم به‌راحتی به پایه دوازدهم انتقال پیدا می‌کند، ولی باید بدانند که هنرستان‌ها از دو سال به سه سال تغییر کرده بدون آنکه خروجی داشته باشد و همچنین در دوره پیش‌دانشگاهی از ۲۴ساعت به ۳۵ساعت تغییر پیدا می‌کند و ۱۱ساعت اضافه می‌شود.

درنتیجه برای سال تحصیلی آینده ۳۸۱۰نفر نیاز به نیروی انسانی جدید در آموزش‌وپرورش استان خواهیم داشت و نیز ۵۲۰۰نفر در استان بازنشسته خواهند شد، ۱۲۰هزار ساعت اضافه‌کار در سال تحصیلی جاری داشتیم که این عدد را اگر تقسیم‌بر ۲۲کنیم و به نیروی انسانی تبدیل کنیم درمجموع ۱۳هزار نیروی جدید نیاز داریم و ورودی در سال جدید ۱۸۰۰نفر خواهد بود که این‌یک فاجعه بزرگ است.

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید به راهکارهای ذیل اشاره کرد:

استمرار خدمت برای همکارانی که به سن بازنشستگی رسیده باشند، افزایش سقف اضافه‌کار همکاران شاغل و بازنشسته، استفاده از مدیران یک‌نوبته در نوبت مخالف به‌صورت اضافه‌کار، استفاده از بسته‌های حمایتی در سطوح و مقاطع بالاتر، برون‌سپاری در هنرستان‌ها، سرباز معلم و تدریس ۶ساعت مدیران و معاونین خواهد بود. مدیران مدارس باید از امروز به فکر برنامه‌ریزی دقیق برای سال تحصیلی جدید باشند.

در ابتدای مراسم محسن روحانی‌نیا مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو مشهد ضمن تبریک هفته و مقام معلم به مدیران مدارس، گفت: تکریم مقام معلم در هر زمان باید صورت از معلمین و فرهنگیان تقدیر شود. قشر زحمت‌کش و با حجب و حیا فرهنگی مشکلات و خواسته‌هایی به‌حق دارند و نباید از این ویژگی فرهنگیان سوءاستفاده شود، زیرا معلمین رکن اول توسعه نظام تعلیم و تربیت هستند و به مطالبات آن‌ها پاسخ داده شود.

روحانی‌نیا در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند استقرار پایه دوازدهم آزمون بسیار بزرگی برای تعلیم و تربیت است اشاره کرد و افزود: امسال سال سرنوشت آموزش‌وپرورش است و نظام جدید به ایستگاه پایانی خود می‌رسد، همه ما باید آماده‌باشیم تا از این گردنه صعب و دشوار عبور کنیم و این با هماهنگی و همکاری همه مجموعه آموزش‌وپرورش و خارج از آن امکان‌پذیر است.

وی نیازهای استقرار پایه دوازدهم را به سه دسته‌ی تجهیزات، فضای آموزشی و نیروی انسانی تقسیم و همچنین مهم‌ترین مسئله را نیروی انسانی دانست و عنوان کرد: کمبود نیروی انسانی به‌شدت در آموزش‌وپرورش احساس می‌شود و اداره آموزش‌وپرورش ناحیه دو مشهد از این مقوله استثناء نیست. در سال تحصیلی پیش رو مقطع ابتدایی ۲۶۸آموزگار، متوسطه اول ۳۵دبیر، متوسطه دوم ۱۰۰دبیر و۹۲هنرآموز هنرستان که درمجموع حدود ۵۰۰نفر کمبود داریم و به این آمار باید ۲۲۰نفر از همکاران که به مقام بازنشستگی نائل می‌شوند را اضافه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار