سیدرضا اکرمی*

روحانی دغدغه‌مند

مرحوم سید مهدی طباطبایی، روحانی و سیدی بود که همواره در میان مردم حاضر بود و برای باز کردن گره‌ای از مشکلات مردم باز تلاش بسیار می‌کرد. ایشان از چهره‌هایی بودند که با حضور و ایراد سخنرانی در هیئات، منازل و مجالس دینی، در جهت کارهای تبلیغی می‌کوشیدند تا جوانان بیشتری را جذب اسلام کنند.

کد مطلب: ۸۲۲۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

یکی دیگر از اهداف حضور ایشان در میان مردم و جلسات مختلف، برطرف کردن مشکلات کوچک و بزرگ خلق‌الله بود. مرحوم طباطبایی در کنار اخلاق، در حوزه سیاست هم فعالیت داشتند. ایشان سه دوره نماینده مجلس شورای اسلامی از شهر مقدس مشهد و تهران بودند. این نمایندگی برای مرحوم طباطبایی بهانه‌ای بود تا بتواند با حضور در بخش‌های تصمیم‌گیر نظام، بخش کوچکی از مشکلات مردم را برطرف کرده و گامی برای خدمت به کشور و نظام بردارد.

سید مهدی طباطبایی بعد از مدتی به عضویت جامعه روحانیت مبارز درآمد. ایشان با حضور در جلسات می‌کوشیدند تا نکته‌ها و نظراتی که در موضوعات مختلف مد نظرشان است را به سمع و نظر سایر اعضا برسانند. اظهارنظر‌های ایشان در حوزه مدیریت کشور و جایگاه اخلاق در میان مسوولان نظام بسیار راهگشا بود.

یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های مرحوم طباطبایی مردم و مشکلات مردم بود و ایشان از هرفرصتی برای حل مشکلات مردم استفاده می‌کرد. به یاد دارم زمانی که در هیات رییسه مجلس بودم، ایشان به جلسات دیر می‌رسید. وقتی از ایشان می‌پرسیدم کجا بودید می‌گفتند که از صبح چندجا منبر و جلسه داشتند و به همین دلیل دیر‌تر به صحن مجلس می‌رسند. این موضوع نشان می‌داد این عالم برجسته علاوه بر فعالیت زیاد، برای حل مشکلات مردم و کشور دغدغه‌مند است. مردمی بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مرحوم طباطبایی بود. اگر به منزل ایشان می‌رفتید، شاهد بودید که جلسات انس و الفت در منزل این استاد اخلاق برپا بود و جمعیت زیادی برای استفاده از سخنان ایشان در جلسات حاضر می‌شوند. فقدان این پیر فرزانه و عالم با اخلاق ضایعه‌ای اسفبار برای جامعه و کشور محسوب می‌شود.

منبع: اعتماد

*رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار