انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، دهن کجی به یک میلیارد مسلمان جهان است

تبریز (پانا)- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دستگاه دیپلماسی خارجی تصمیم گرفته تا برای حفظ منافع ملت ایران توافق‌نامه برجام را با سه کشور اروپایی و روسیه و چین بررسی کند، اما برجامِ بدون آمریکا نیازمند تضمین های جدی و قوی از اروپایی ها است.

کد مطلب: ۸۲۲۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
 انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، دهن کجی به یک میلیارد مسلمان جهان است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه با وجود پایبندی ایران به تعهدات تعریف شده در توافق نامه برجام، خروج یک جانبه آمریکا از آن غیر قانونی بود، گفت : دستگاه دیپلماسی خارجی کشورمان برای حفظ منافع ملت ایران و از میان برداشتن بهانه های برخی دولت ها توافق‌نامه برجام را با سه کشور اروپایی و روسیه و چین بررسی کند اما بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظ برجام بدون آمریکا نیازمند تضمین های جدی و قوی از اروپایی ها است.

امام جمعه تبریز افزود : همانطوریکه حضرت آیت الله امام خامنه ای بیان فرموده اند اروپایی ها نیز قابل اعتماد نیستند و نتیجه مذاکرات برجام شرایط کنونی هرچه باشد، نباید مسئولان را به بیگانگان دلخوش کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه هر لحظه امکان دارد اروپایی ها با یک تشر آمریکا میدان را خالی کنند، گفت : تجربه نشان میدهد اروپایی ها استقلال لازم برای پایبندی به توافق نامه های بین المللی را ندارند.

خطیب نمازجمعه با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است، گفت : مسئولان باید اقتصاد مقاومتی و تولید ملی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند تا خباثت‌های علیه ملت ایران به کشور و منافع ملی ما خدشه ای وارد نسازد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه فتنه ‌گری جدید ترامپ انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را دهن کنجی به بیش از یک میلیارد مسلمان جهان عنوان کرد و گفت : رژیم صهیونیستی در پایان هفتمین دهه از حیات ننگین خود بخش دیگری از جنایات خود علیه ملت مظلوم فلسطین را با انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس اجرایی کرد.

امام جمعه تبریز افزود : نظامیان صهیونیستی مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین که معترض به جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس بودند را به شهادت رساندند که متاسفانه تاکنون۷۰ نفر شهید و ۳۰۰ نفر دیگر مجروح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه تاسف بارتر از این اقدام سکوت و بی‌تحرکی جامعه جهانی و حکام منطقه به جنایت های رژیم کودک کش اسرائیل است، گفت : آمریکا و رژیم صهیونیستی با همراهی هم حقوق آشکار مردم فلسطین را زیر پا گذاشته اند که این کار دهن‌کجی به بیش از یک میلیارد مسلمانان جهان است.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت محیط زیست، گفت : هرچند به لطف خدا امسال شاهد بارندگی های بسیار خوبی بودیم اما در مصرف آب باید به هر صورت صرفه‌جویی کنیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه برای عمل آوری یک کیلو برنج ۳ هزار و ۴۰۰ لیتر آب نیاز است و برای به ثمر رسیدن یک سیب۷۴ لیتر و همچنین برای گندم یک‌هزار و ۳۰۰ لیتر مصرف می‌شود، گفت : باید ضمن رعایت الگوی کشت در مصرف آب دقت کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه به مناسبت‌های هفته به روز روابط عمومی اشاره کرد و گفت : روابط عمومی ها آیینه تمام نمای تشکیلات خود هستند و چنانچه اگر عیب و ایرادی در هر بخش از سازمانی وجود داشته باشد، باید توسط روابط عمومی به بهترین نحو منعکس شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم روابط عمومی سازمان ها و نهادهای مختلف انتقال واقعی اخبار و اطلاعات مربوط به سازمان مطبوع است، گفت: روابط عمومی‌ها باید توجه داشته باشند در بهره گیری از ظرفیت رسانه ها برای انعکاس عملکرد خود جناح بندی نکنند و از همه خبرگزاری ها و خبرنگاران و عکاسان استفاده لازم را ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه اشاره ای هم به روز جهانی موزه کرد و گفت : ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه است، میراث فرهنگی هر کشور نیز منحصر به خود آن کشور است، و افرادی که مشغول کار در این اماکن هستند، وظیفه خطیری بر عهده دارند.

وی با تاکید به اینکه میراث برجای مانده از گذشته‌ها، آیینه عبرت تاریخ بشر است، گفت: موزه‌ها در خدمت توسعه هستند و حفظ و صیانت از آنها باید سرلوحه کار مسوولان باشد، مردم نیز باید به مسائل میراث فرهنگی خصوصاً مساجدی که از گذشتگان به ما یادگار مانده است توجه و کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به روز اهدای عضو، در هفته جاری گفت : اهدای عضو در واقع اهدای زندگی است که باید برای کمک به همنوعانمان و نجات افراد نیازمند به عضو، فرهنگ اهداء اعضای بدن کسانی که دچار مرگ مغزی شده اند را در جامعه نهادینه کنیم.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف هم گفت: ابعاد مدنظر در بهره‌وری،کاهش هزینه، افزایش تولید و خدمات، با کار و تلاش میسر است و برای افزایش سطح کیفی تولیدات و افزایش بهینه، زمان را باید در اولویت قرار داد و امیدواریم با مصرف تولید داخلی، طبق منویات رهبر فرزانه انقلاب عمل کنیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه ایثارگری دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود، گفت : پنجشنبه هفته جاری سالروز آزادی خرمشهر است که در این باره در هفته‌ آینده به صورت کامل صحبت خواهم کرد ولی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید برنامه‌های لازم برای گرامیداشت باشکوه سوم خرداد را با دقت تدوین کند زیرا هرچه داریم از شهدا، جانبازان و آزاده‌های دفاع مقدس است.

خطبه های اول نماز جمعه این هفته به ماه مبارک رمضان و موضوعات اجتماعی اختصاص داشت و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تشریح ابعاد معنوی و اجتماعی روزه داری گفت : انجام این فریضه تنها تحمل گرسنگی و تشنگی نیست، بلکه باید اعمال و رفتارهای ما بر مبنای احکام اسلامی و شرع مقدس باشد.

امام جمعه تبریز به برخی از فواید روزه داری اشاره کرد و تصریح کرد : روزه کلاس تقواست و از نظر پزشکی نیز جراحی بدون تیغ عنوان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار