یکم تا پنجم خردادماه امسال

موسیقی دلنشین سیستانی و بلوچستانی در برج میلاد طنین‌انداز می‌شود/ رونمایی از قرآنی به بلندای برج میلاد

زاهدان(پانا)- سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان از یکم تا پنجم خردادماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می‌شود و رونمایی از قرآنی به بلندای برج میلاد از جمله برنامه‌های شب‌های فرهنگی استان است.

کد مطلب: ۸۲۲۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
موسیقی دلنشین سیستانی و بلوچستانی در برج میلاد طنین‌انداز می‌شود/ رونمایی از قرآنی به بلندای برج میلاد

به گزارش فارس، علیرضا جلال زایی اظهار کرد: شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان از یکم تا پنجم خردادماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می‍‌‌‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: برنامه هایی از جمله معرفی فرهنگ رمضان در سیستان و بلوچستان، اجرای موسیقی محلی، معرفی آیین های محلی، پخت غذاهای سنتی و نمایش ظرفیت های متنوع گردشگری استان از جمله برنامه های اداره کل در این جشنواره می باشد.

وی گفت: رونمایی از قرآنی که صفحات آن به ارتفاع برج میلاد است و بزرگترین دفتر جهان با ۱۲۴هزار صلوات از دیگر برنامه های شب های فرهنگی استان است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم پایتخت، مهمان سفره های افطار مردمان مهمانواز سیستان و بلوچستان خواهند بود.

علیرضا جلال زایی افزود: حلقه وحدت در برج میلاد همراه با موسیقی محلی، آیین ها و آداب و رسوم استان از جمله آیین های رمضان بخش های دیگر این جشنواره است.

این مسول ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی با گروههای مرجع گردشگری ایران از جمله مدیران دفاتر خدمات هوایی و جهانگردی، راهنمایان و فعالین گردشگری ایران نیزدراین جشنواره پیش بینی شده است.

وی گفت: تجلیل از مفاخر و مشاهیر ملی استان، شاهنامه خوانی، نقاله خوانی، شعرخوانی، حضور انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان استان در کنار حضور اقوام سیستانی و بلوچ از جلوه های دیگر شب های فرهنگی سیستان و بلوچستان با شعار سیستان و بلوچستان گوهر ناشناخته ایران است.

جلال زایی خاطرنشان کرد: افرادی که در جشنواره شرکت می‌کنند از زاویه دید تخصصی به گردشگری نگاه می‌کنند و هرچقدر بتوانیم در این حوزه‌ها قوی حاضر شویم، جذب گردشگر در استان افزایش پیدا خواهد کرد.

علیرضا جلال زایی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت های ناشناخته استان اعلام داشت و افزود:تغییر نگاه ملی نسبت به استان باعث توزیع گردشگر در طول سال و ایجاد انگیزه برای افزایش سفر وسرمایه گذاری و نهایتا رشد وتوسعه استان می باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی سیستان و بلوچستان آن طور که باید و شاید مواریث تاریخی فرهنگی استان شناخته نشده است، از این‌رو برگزاری این جشنواره به‌منظور معرفی ظرفیت‌های و توانمندیهای گردشگری استان انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه محصول گردشگری استان فرهنگ می باشد رویکرد ما در نمایشگاه بیشتر رویکرد فرهنگی خواهد بود بنابراین به‌طور متوسط روزانه 10 برنامه فرهنگی- هنری توسط هنرمندان سیستانی و بلوچ در این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

علیرضا جلال زایی اظهار کرد: رویکرد فرهنگی باعث جذب بیشتر گردشگر می‌شود، چراکه ۵۱درصد جمعیت استان در نقاط روستایی و عشایری است و جلوه های فرهنگ در این مناطق زنده تر و قابل لمس تر می باشد و یکی از برنامه‌هایی که ما در نمایشگاه اجرا خواهیم نمود بازسازی خانه محلی سیستانی و گردتوپ بلوچستان و برپایی سیاه چادرهای عشایری با همکاری هنرمندان و سایر دستگاههای اجرایی استان خواهد بود.

وی یادآور شد: اجرای زنده موسیقی محلی، معرفی غذاها و شیرینی‌های سنتی، اجرای ورزش‌های بومی و محلی باهدف آشنایی با ورزش‌های سنتی استان، اجرای زنده سفال و حصیر وهنرهای سنتی سیستان و بلوچستان توسط اساتید اهل‌فن از دیگر برنامه‌های اداره کل در این جشنواره می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار