مدیر کل آموزش و پرورش استان قم اعلام کرد: رضایتمندی اولیاء، اولویت اصلی مسئولین آموزش و پرورش در فرآیند ثبت نام

قم (پانا) - در اولین روز از ماه مبارک رمضان جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قم با محوریت فرایند ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۲۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم اعلام کرد: رضایتمندی اولیاء، اولویت اصلی مسئولین آموزش و پرورش در فرآیند ثبت نام

حمید رضا شیخ الاسلام ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان محوریت فعالیت های آموزش و پرورش را سند تحول بنیادین معرفی کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری دامت عزه تا به حال ده درصد این سند حیاتی در سطح مدارس محقق گشته که می بایست با جدیت اهداف سند را در پیش بگیریم.

وی در همین زمینه افزود: یکی از عواملی که اجرای مفاد سند تحول بنیادین را به تاخیر انداخته است عدم مطالعه و شناخت کافی مسئولین آموزش و پرورش و تمامی عوامل اجرایی می باشد.

شیخ الاسلام با تاکید بر اینکه مدیران باید با در نظر گرفتن شرایط روز جامعه تصمیمات درستی را اتخاذ نمایند گفت: اولویت اصلی تمامی فعالیت ها و تصمیم گیری ها باید منجر به رضایتمندی عمومی از نحوه ارائه خدمات باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش قم گفت: تمامی مسئولین اجرایی و ستادی باید روحیه خدمتگزاری در روند اجرای امور را داشته باشند و در درجه اول مسئولین می بایست خود را خادم مردم بدانند تا این نگاه در بدنه اجرایی و مدیریتی مدارس شکل بگیرد.

شیخ الاسلام بیان کرد: سرمایه های اجتماعی آموزش و پرورش که در راس آن مدیران مدارس هستند باید با عملکرد مطلوب خود اطمینان و اعتماد را بین مردم و مسئولین اشاعه دهند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه مدیران مدارس باید از شان و جایگاه خاصی برخوردار باشند گفت: به هیچ عنوان اجازه هتاکی عده ای سود جو برای خدشه دار کردن جایگاه مدیران را بر نمی تابیم و با آن برخورد می کنیم.

وی در همین زمینه افزود: 5 درصد از کلیت سهمیه ثبت نام مدارس باید در حوزه اختیار مدیران مدارس قرار بگیرند تا در صورت صلاحدید و رعایت موارد قانونی و حقوقی به اقدامات اصلاحی دست بزنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ضمن ضروری دانستن انتخاب مدیر شایسته برای مدارس استان بیان داشت: به کارگیری و تشویق مدیران لایق و شایسته بزرگترین خدمت می باشد زیرا مدیر نماینده آموزش و پرورش و حتی نظام حاکمیتی می باشد که دارای یک ارتباط مستقیم با مردم است.

حمید رضا شیخ الاسلام گفت: مدیران نواحی و مناطق توازن بین مدارس توانمند درون ناحیه را افزایش بدهند و سعی در تقویت مدارس داشته باشند تا بتوانیم گزینه های متعددی را برای انتخاب مدرسه به اولیا بدهیم و اینگونه نباشد که همه متقاضی یک یا چند مدرسه باشند.

شیخ الاسلام گفت: تیم نظارت بر فرایند ثبت نام مدارس هر چه سریع تر تشکیل شود و در انتخاب آن شاخص های مقبولیت، محبوبیت، تخصص و توانمندی مورد توجه جدی قرار بگیرد و حتی اگر نیاز شد از بین مدیران محبوب و کارآمد که مشکلات و راه حل آن ها را به خوبی می دانند، انتخاب شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در پایان ضمن تاکید بر نقش مهمی که انجمن اولیا در اداره فعالیت های مدرسه دارند گفت: مدیر موفق کسی است که از زمان ثبت نام با یک ارتباط موثر انجمن اولیا و مربیان را گزینش کرده و برای آن برنامه مدون طراحی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار