برگزاری مراسم نقد و بررسی کتاب در شهر قدس

شهر قدس ( پانا) - مراسم نقد و بررسی کتاب امیر خرگوش با حضور نویسنده ومنتقد کتاب، به همت اداره نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان قدس در سالن اجتماعات منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۲۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم نقد و بررسی کتاب  در شهر قدس

مراسم نقد و بررسی کتاب امیر خرگوش با حضور محمود برآبادی نویسنده کتاب، معصوم انصاریان منتقد ، رئیس اداره نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان قدس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع پرشوری از علاقمندان کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات شورای نگهبان شهر قدس برگزار شد.

در این مراسم محمود برآبادی نویسنده کتاب در خصوص شخصیت امیر در این رمان اظهار داشت: در این رمان «امیر» بچه‌ سه‌راه شکوفه، آرزو دارد خیلی زود پول‌دار شود تا مجبور نباشد پول توجیبی‌اش را از پدرش که باغبان پارک شکوفه است، بگیردو او علاقه به درس و مدرسه ندارد، دو سال مردود شده و اگر امسال هم تکرار گردد، از مدرسه اخراجش می‌کنندو امیر آرزوهای بزرگی دارد، اما برای رسیدن به آرزوهایش اراده و پشتکار لازم را ندارد، پس راه میان‌بر را انتخاب می‌کند.

معصومه انصاریان منتقد کتاب در ادامه مراسم با مروری بر محتوای این رمان بیان داشت: در نقد کتاب معمولاً محتوا و ساختار است که مورد بررسی قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: نامگذاری کتاب جذاب و طنزآمیز و همینطور با شیطنت های کودکانه همراه است و این زیرکی نویسنده را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: نام گذاری ها یک جذابیتی به داستان داده اند و این تکنیکی که نویسنده به کار برده و شخصیت ها و صحنه های که وجود دارد مانند بوستان شکوفه را می توان تجسم و احساس کرد و نویسنده فضای داستان را خوب شناخته است و داستان، کتاب اخلاق و ایدئولوژی نیست، آموزش غیر مستقیم است.

شایان ذکر است ،محمود برآبادی که عضو هیات‌مدیره‌ انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است و حدود ۵۰ کتاب داستان برای کودکان و نوجوانان به علاوه‌ چند فیلم‌نامه و تعدادی کتاب‌های علمی و آموزشی و نیز چند پژوهش نظری نوشته وکتاب داستان‌های تاریخی وی در سال ۱۳۵۷ کتاب برگزیده‌ شورای کتاب کودک در بخش نوجوان شناخته شد.

/خبرنگار:حدیث سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار