امام جمعه چناران

ایستادگى در برابر زیاده ‏خواهى‏ هاى آمریکا در برجام آزمونى بود که اتحادیه اروپا در آن مردود شده است

چناران (پانا)- مظفر تاجی امام جمعه چناران در خطبه های نماز جمعه چناران با اشاره به خروج ترامپ ازبرجام گفت:ایستادگى در برابر زیاده ‏خواهى‏ هاى ایالات متحده آمریکا در برجام آزمونى بود که اتحادیه اروپا تاکنون در آن مردود شده است. بدیهى است که ادامه انفعال اتحادیه اروپا در مقابل خروج آمریکا از برجام، اعتبار اروپا در نظام بین‏الملل را بیش از پیش در نزد افکار عمومى دنیا خدشه دار خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۲۲۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ایستادگى در برابر زیاده ‏خواهى‏ هاى آمریکا در برجام آزمونى بود که اتحادیه اروپا در آن مردود شده است

مظفر تاجی امام جمعه چناران در خطبه های نماز جمعه چناران با اشاره به خروج ترامپ ازبرجام گفت: اقدام رئیس جمهور آمریکا و خروج یک طرفه و یک جانبه این کشور از یک توافق مهم بین‏المللى که به‏ نوعى حاصل حدود ۱۲ سال مذاکره ایران و شش کشور آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس(پنج عضو دایم شوراى امنیت سازمان ملل) و آلمان بود، به روشنى نشان داد که براى دولتمردان آمریکا خصوصا رئیس جمهور فعلى این کشور پایبندى و تعهد به امضا و توافق هر چند توافقى در سطح جهانى که مهر و امضاى تمامى اعضاى دایم شوراى امنیت سازمان ملل متحد بر آن خورده باشد به هیچ عنوان ارزش و موضوعیت ندارد.

حجه السلام والمسلمین مظفر تاجی گفت ایستادگى در برابر زیاده ‏خواهى‏ هاى ایالات متحده آمریکا در برجام آزمونى بود که اتحادیه اروپا تاکنون در آن مردود شده است. بدیهى است که ادامه انفعال اتحادیه اروپا در مقابل خروج آمریکا از برجام، اعتبار اروپا در نظام بین‏الملل را بیش از پیش در نزد افکار عمومى دنیا خدشه دار خواهد کرد.

خطیب جمعه چناران گفت: اکنون با خروج آمریکا از برجام، سران سه کشور اروپایی ضمن تأکید بر باقی ماندن در برجام، بر همان نگاه‌های زیاده‌ خواهانه پیشین خود و آمریکا تأکید دارند. در واقع سیاست اعلامی اروپایی‌ها ماندن در برجام و سیاست عملی آنان، تبعیت از آمریکا برای فشار بر ایران خواهد بود.

وی گفت:شرط لازم برای تأمین منافع اقتصادی ایران از طریق همکاری اروپا با جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام، ایستادگی دولت‌های اروپایی در مقابل تحریم‌های ثانویه آمریکا است. آیا اروپا به خاطر ایران، حاضر به ورود به یک جنگ اقتصادی با آمریکا خواهد بود؟ آیا دولت‌های اروپایی حاضرند در برابر جریمه شرکت‌های متبوع خود از سوی آمریکا، دست به اقدام متقابل‌ زده و شرکت‌های آمریکایی را جریمه کنند؟ به یقین چنین اتفاقی هرگز رخ نخواهد داد. اروپایی‌ها تحت هیچ شرایطی ایران را بر آمریکا ترجیح نخواهند داد.واضح است که وقتى به مراودات ۳۸۰ میلیارد دلارى اروپا و آمریکا نگاه کنیم رقم مراودات ۳۰ میلیارد دلارى با ایران در مقابل آن ناچیز است.

حجه السلام والمسلمین مظفر تاجی گفت فرایندى که از روزهاى گذشته و با سفر ظریف وزیرامورخارجه به بروکسل مقر اصلى اتحادیه اروپا درحوزه دیپلماسى ایران آغاز شده، یک برهه بسیار پیچیده سیاسى، امنیتى و اقتصادى است. این مسیر یک تجربه عینى مانند برجام را پشت سر خود دارد که باید از نقاط ضعف آن درس عبرت گرفت، به ‏خصوص اینکه هرگز نباید بدون اخذ تضمین‏هاى قطعى و عملى، به سه کشور اروپایى یعنى فرانسه، انگلیس و آلمان اعتماد کند.

خطیب جمعه چناران افزود: ما نیازمند تجمیع همه ظرفیت‏هاى درون نظام براى روزهاى پیش رو هستیم. پیشران اصلى تحول در کشور و عامل بازدارنده تصمیمات تنبیهى آمریکا نسبت به ایران، اقتصاد مقاومتى و تحکیم توسعه اقتصادى و زیرساختى در کشور است. چشم دوختن به اروپا براى حل شدن مشکلات اقتصادى همانقدر اشتباه است که چشم دوختن به آمریکا براى حل مشکلات اقتصادى اشتباه بود.

وی گفت:اروپایى‏ ها ثابت کرده ‏اند در تصمیمات کلان اقتصادى و در زمانى که آمریکایى‏ها تمام ساختار اقتصادى ایران را هدف قرار دادند، در کنار ایران قرار نخواهند گرفت و به سمت آمریکا حرکت خواهند کرد مگر آنکه اروپایى‏ها تصمیم به ارائه چهره و هویتى جدید و مستقل از آمریکا براى خود گرفته باشند.

حجه السلام و المسلمین مظفر تاجی با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالى با قربانى کردن ۷۰ فلسطین ومجروح شدن بیش از2500 نفرگفت: انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف خیانت آشکار مثلث شوم آمریکا، آل یهود و آل سعود براى یهودى ‏سازى قدس شریف است. روز انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف روز نکبت دیگرى در سالروز نکبت سلطه و تجاوز و تشکیل غده سرطانى رژیم صهیونیستى در سرزمین فلسطین است.

وی گفت:اقدام گستاخانه ترامپ نتیجه معامله گرى فریبکارانه سعودى‏ها،اماراتى‏ها براى حراست از پایه‏هاى لرزان حکومت هاى قبیلگى آن‏ها است.خنجرى که سعودى‏هاى خیانت پیشه درهمراهى با صهیونیست‏ها و آمریکایى‏ها در انتقال پایتخت آمریکا به قدس شریف وارد کردند در آینده نزدیک بر قلب خائنان آل سعود فرود خواهد آمد و بساط رژیم پوشالى آنان را برخواهد کشید.

خطیب جمعه چناران گفت اکنون با تصمیمات عجولانه و ناشیانه ترامپ، موجى از مخالفت با آمریکا در بین افکار عمومى و حتى برخى از کشورهاى اروپایى شکل‏ گرفته است و زمینه براى فشار بر ترامپ و نتانیاهو فراهم است. مقامات کشورهاى اسلامى باید اکنون مسأله فلسطین را با نظر به جلب حمایت نهادهاى بین‏المللى از حقوق فلسطینى‏ها بار دیگر در رأس مسائل خارجى خود قرار دهند و در حالى که نسل جدید فلسطینى‏ها با شجاعت وانگیزه بیشترى علیه اشغالگرى صهیونیست‏ها به پا خواسته‏ اند، از خواسته ‏هاى مردم فلسطین بیش از پیش حمایت کنند.

وی با اشاره به جواب دندان شکن محور مقاومت به حملات اسرائیل به سوریه گفت: محور مقاومت پس از ۴۰ بار تجاوز هوایى، توپخانه ‏اى و موشکى رژیم صهیونیستى به مواضع این محور در مناطق مختلف سوریه که باعث شهادت و زخمى شدن ده‏ها نیروى نظامى، شهروند عادى و خسارت‏هاى سنگینى به زیرساخت‏هاى ارتش سوریه شد، بالاخره تصمیم به تلافى گرفت. اما فارغ از همه مسائل، این حملات در زمان و مکان مناسبى صورت گرفت.

خطیب جمعه چناران گفت : بنا بر دو علت این حمله از نظر زمانى مهم و دقیق بود، این حملات موشکى پس از انتخابات پارلمانى لبنان و پس از خروج ترامپ از برجام صورت گرفت. پیام آن نیز بدین معنى است که مقاومت با پیروزى در انتخابات لبنان همچنان بر اصول خود پایبند خواهد بود.همچنین این حمله بعد از خروج ترامپ از برجام اتفاق افتاد که اهمیت آن ‏را چند برابر کرد و بنابر دلایل زیر اهمیت داشت:ازنظر مکانی، در طول هفت سال گذشته این مراکز نقش بسیار مهم و اصلى در حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستى به مراکز ارتش سوریه و محور مقاومت داشتند. این مراکز، مهم‏ترین نقش را در هدایت، هماهنگى، مسلح‏سازى و حرکت دادن تروریست‏هاى القاعده و ارتش آزاد براى حمله به مواضع ارتش و مقاومت در مناطق مختلف سوریه ایفا مى‏کردند.

مظفر تاجی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار شرکت‏ کنندگان در کنگره «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامى» گفت: مقام معظم رهبرى همواره به مسأله مهم اتحاد میان امت اسلامى تأکید و سفارش نموده‏اند و از هر اقدامى که در راستاى تحقق این هدف راهبردى، مؤثر و مفید واقع شود، حمایت نموده ‏اند؛ چراکه این مسأله ازجمله موضوعاتى است که دشمنان در برنامه‏هاى نفوذ و دشمنى خود و با هدف ایجاد تفرقه و با بهره ‏بردارى از مسائل اختلاف ‏برانگیز بر آن تمرکز نموده‏ اند

خطیب جمعه چناران با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق گفت: برگزاری انتخابات پارلمانى در عراق، یکى از مهمترین تحولات این کشور در سال‏هاى اخیر بود. در این انتخابات بیش از هفت هزار نامزد براى تصدى ۳۲۸ کرسى پارلمان رقابت کردند.

وی گفت:یکى از مهم‏ترین دلایل اهمیت انتخابات پارلمانى عراق به این دلیل بود که این اولین انتخابات پارلمانى بعد از شکست گروه تروریستى داعش‏ در پایان سال میلادى گذشته و دومین انتخابات بعد از خروج آمریکا از عراق در سال ۲۰۱۱ میلادى به‏ شمار مى‏رود.

ایشان افزودن که:نتیجه قطعى انتخابات عراق هرچه باشد، شگفتى ساز آن ائتلاف فتح به رهبرى‏هادى العامرى است.فتح، امتداد حشد الشعبى است در صحنه سیاسى عراق که الزامات و ضوابط قانونى براى ورود به انتخابات را رعایت کرده، هوشمندانه سیاست ‏ورزى کرده واکنون موجب فخر محور مقاومت و خشم و نفرت آمریکا و عربستان شده است.

خطیب جمعه چناران با اشاره به سالروزآزادسازی خرمشهر و روز ایثار و مقاومت گفت: سوم خرداد ماه یادآور حماسه جاودانه آزادى خرمشهر و بیرون کردن متجاوزین رژیم بعث عراق از این شهر حماسه آفرین تا ایستادگى یک ملت در برابر سلطه گرانى است که با فرهنگ و تفکر بسیجى و گفتمان مقاومت، به نتیجه رسید. در پایان جنگ امام(ره) فرمودند: «باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و این شدنى است،... شما در جنگ تحمیلى نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب مى‏ توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامى در جهان نیازمند فداکارى‏هاى شماست.»

حجه السلام والمسلمین مظفر تاجی گفت ماه رمضان، ماه نزول قرآن است. به‏ همین ‏دلیل این ماه مبارک به ‏دلیل زمینه بسیار مناسبى که براى عبادت و بندگى خداوند فراهم مى ‏نماید، بهترین ماه براى بهره مندى از تعالیم و برکات علمى و معنوى این کتاب آسمانى است. از این‏ رو، توصیه ‏هاى زیادى براى قرائت و تدبر در قرآن از سوى ائمه معصومین(ع) بیان شده است. به‏ همین ‏دلیل سزاوار است که مومنان روزه دار براى انس بیشتر با قرآن، در این ماه مبارک به قرائت و تدبر در آیات این کتاب آسمانى توجه خاص نمایند و با برپایى مراسم و جلسات قرائت قرآن، این کتاب آسمانى را بیشتر مورد توجه قرار دهند و یکدیگر را به خواندن و توجه به تعالیم آن توصیه نمایند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار