بهره برداری از فاز نخست خط2 مترو کرج در کمتر از 36ماه

کرج (پانا) - عضو شورای شهر کرج، در بیست و یکمین جلسه کارگروه اجرایی و فنی سازمان قطار شهری کرج گفت: یکی از اهداف اصلی شورای شهر کرج در دوره پنجم، بهره برداری از فاز 1 خط 2 قطار شهری ظرف مدت 36 ماه است

کد مطلب: ۸۲۲۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از فاز نخست خط2 مترو کرج در کمتر از 36ماه

محمدحسین خلیلی اردکانی عضو شورای شهر کرج، در بیست و یکمین جلسه کارگروه اجرایی و فنی سازمان قطار شهری کرج گفت: یکی از اهداف اصلی شورای شهر کرج در دوره پنجم، بهره برداری از فاز 1 خط 2 قطار شهری ظرف مدت 36 ماه است

وی دلیل حضور در این جلسات را، نظارت بر روند ساخت و رفع موانع و مشکلات پروژه و ارائه گزارش از نتایج اقدامات به شهروندان است.

خلیلی اردکانی تاکید کرد: مترو یک سیستم حمل و نقل پاک و دوای درد ترافیک و مشکلات زیست محیطی بخصوص آلودگی هوا در کلانشهر کرج بوده و باید قبل از موعد بهره برداری 36 ماهه و در کوتاه ترین زمان ممکن راه اندازی شود.

در ادامه گزارش کارشناسی از سناریوهای راه اندازی زودهنگام پروژه ارائه و پس از بررسی پیشنهادهای مطروحه مقرر شد به منظور راه اندازی زودتر از موعد، محدوده 45 متری گلشهر تا ایستگاه پل فردیس(ایستگاه خط 5 متروی کرج - تهران) به طول 10 کیلومتر با 5 ایستگاه با استفاده از 48 واگن قطار ظرف مدت حداکثر دو سال راه اندازی شود.

بر این اساس امکان جابجایی دو هزار و دویست مسافر در ساعت ظرف مدت حداکثر 17 دقیقه از 45 متری گلشهر به ایستگاه پل فردیس فراهم خواهد شد. پس از آن و در مدت زمان یک سال باقی مانده خط 2 به طول پنج کیلومتر از ایستگاه کمالشهر تا ایستگاه 45 متری گلشهر وارد مدار شده و فاز یک پروژه به طول 15 کیلومتر با 14 ایستگاه به همشهریان سرویس دهی خواهد کرد.

در پایان این جلسه نیز پیمانکار گزارشی از عملیات ساخت پروژه طی سه ماهه گذشته را به این شرح ارائه کرد:

1- حفاری 15145 متر مکعب از فضاهای زیرزمینی مترو
2- انجام عملیات بتن ریزی به حجم 8000 متر مکعب و آرماتوربندی به میزان 1837
3- بکارگیری مجموع 526 نفر در پروژه
4- ادامه عملیات اجرایی در 8 ایستگاه از مسیر فاز 1پروژه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار