امیر عبداللهیان: مقاومت فلسطین اجازه بقای سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را نخواهد داد

تهران (پانا)- دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت که زمان به نفع رژیم صهیونیستی نیست و آینده نزدیک اثبات می‌ کند که مقاومت فلسطین اجازه بقای سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را نخواهد داد.

کد مطلب: ۸۲۲۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
امیر عبداللهیان: مقاومت فلسطین اجازه بقای سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را نخواهد داد

به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان در دیدار تعدادی از اندیشمندان و صاحب نظران غربی و آمریکایی شرکت کننده در کنفرانس بین‌المللی افق نو با انتقاد از نقض برجام توسط ترامپ و خروج آمریکا از یکی دیگر از توافقات بین‌المللی، پایبند نبودن واشنگتن به تعهدات خود را مغایر با صلح و ثبات در جهان توصیف کرد.

وی اظهار کرد: «جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجارب گذشته از ابتدا نسبت به پایبندی آمریکا به تعهداتش بی‌ اعتماد بود.»

دستیار ویژه رئیس مجلس با تشریح اوضاع منطقه، نقش مخرب آمریکا و برخی متحدان آن در ایجاد و حمایت مالی و لجستیکی از تروریست ها را عامل اصلی بی ثباتی و نا امنی در منطقه دانست.

وی با بیان اینکه بحران یمن فاجعه انسانی است، بیان کرد: «این کشور با تهاجم مشترک آمریکا و عربستان به مردم مظلوم و بیگناه یمن وارد سال چهارم مقاومت ارتش و مردم یمن شده است.»

وی بحران یمن را فاجعه ای انسانی دانست و گفت: «رویکرد سیاسی تنها راه حل برون رفت از بحران در یمن و بحرین است.»

امیرعبداللهیان همچنین با تبیین اقدام های مهم جمهوری اسلامی ایران و متحدانش در مقابله با تروریسم و داعش در منطقه، تاکید کرد: «زمان به نفع رژیم صهیونیستی نیست و آینده نزدیک اثبات می‌ کند که مقاومت فلسطین اجازه بقای سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را نخواهد داد.»

همچنین در این دیدار تحلیلگران غربی و آمریکایی دیدگاه های خود را درباره اقدام آمریکا در نقض عهدهای بین‌المللی، سیاست جنگ طلبانه ترامپ و حمایت‌های کاخ سفید از رژیم جعلی صهیونیستی بیان کردند.

شرکت کنندگان آمریکایی و غربی حاضر در این دیدار، اقدام آمریکا در انتقال سفارت به بیت المقدس و جنایات صهیونیست‌ها را نیز محکوم کردند و تبعات مخاطره آمیز آن را یادآور شدند.

در پی افتتاح سفارت آمریکا در قدس که سبب بروز اعتراضات شدید در منطقه و درگیری در غزه و شهادت 62 فلسطینی شد، امروز شهر استانبول ترکیه میزبان نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی است.

چهار روز پیش در اقدامی تحریک آمیز طی مراسمی با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، جان سالیوان معاون وزیر خارجه، استیون منوچین وزیر خزانه داری و جرارد کوشنر مشاور رئیس جمهوری و چهار سناتور جمهوری خواه آمریکایی، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیام تصویری به این مراسم که در سایه مخالفت جهانی برگزار شد، اعلام کرد که موقعیت کنونی قدس، مسجد الاقصی و اماکن مقدس حفظ خواهد شد.

همچنین چهار روز پیش همزمان با هفتادمین سالگرد روز نکبت، دهها هزار فلسطینی در تظاهرات میلیونی بازگشت علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس شرکت کردند که با یورش نظامیان رژیم صهیونیستی، علاوه بر شهادت 62 فلسطینی، سه هزار نفر نیز مجروح شدند.

ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو از 22 تا 26 اردیبهشت ماه در شهر مشهد برپا بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار