وزیر اقتصاد کرواسی خبر داد: رفع موانع روابط بانکی با ایران در دستورکار بانک‌های خصوصی اروپا

تهران (پانا) - وزیر اقتصاد کرواسی می‌گوید نقل و انتقال پول با ایران در چارچوب مقررات اتحادیه اروپا، منعی ندارد.اما بانک‌های خصوصی در حال بررسی موانع اداری مرتبط با تحریم‌ها هستند.

کد مطلب: ۸۲۲۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر اقتصاد کرواسی خبر داد: رفع موانع روابط بانکی با ایران در دستورکار بانک‌های خصوصی اروپا

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، مارتینا دالیچ، در مورد خروج آمریکا از برجام و تاثیر مستقیم آن بر حوزه روابط بانکی، اظهار کرد: ایجاد روابط بانکی هموار و سیستم‌های نقل و انتقال پول برای انجام یک تجارت بی‌دردسر میان ایران و اروپا ضروری است؛ اما همچنان یکسری موانع در سیستم پرداخت وجود دارد.

وی افزود: سیستم بانکداری کرواسی به طور کامل به این موضوع واقف است که موانع قانونی برای وضع تحریم درباره نقل و انتقال پول در چارچوب مقررات اتحادیه اروپا وجود ندارد؛ اما بانک‌های خصوصی در حال بررسی ریسک‌ها و موانع اداری مرتبط با تحریم‌ها هستند.

وزیر اقتصاد و معاون نخست‌وزیر کرواسی با بیان اینکه بانک مرکزی کرواسی از بانک‌ها خواسته مسائل حقوقی را بررسی و حل کنند، گفت: بنابراین معتقد هستم که باید با یکدیگر همکاری داشته و صبور باشیم تا این موانع را بر طرف کنیم.

دالیچ تاکید کرد: باید زمینه‌ها را برای بخش‌خصوصی فراهم کنیم تا قادر به انجام پروژه‌ها در ایران باشند و بتوانیم بر روی روابط تجاری و اقتصادی تمرکز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار