مراسم سپاس معلم به مناسبت نوزدهمین سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی برگزار شد

سمنان (پانا) - جشن سپاس معلم و آیین تجلیل از مربیان برتر سازمان دانش آموزی استان سمنان به مناسبت نوزدهمین سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی در اردوگاه دکتر منصوری با حضور مشاور امور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان و همچنین کلیه مربیان سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۲۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مراسم سپاس معلم به مناسبت نوزدهمین سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی برگزار شد

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان محمدرضا عامریان در این مراسم، با اشاره به جایگاه ویژه معلم و اهمیت علم آموزی در دین مبین اسلام اظهار داشت: اولین معلم خداوند است و پس از آن، پیامبران و ائمه، چراغ هدایت بشر بوده اند و این همان وظیفه ای است که معلمان در کسوت معلمی برعهده دارند.

وی اظهار داشت: معلمان در جهت هدایت انسان و همسو با انبیاء و ائمه گام بر می دارند، بنابراین حیات طیبه ای که همه ما خواهان آن هستیم به دست توانمند معلم رقم می خورد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، با بیان اینکه مربیان سازمان دانش آموزی، معلمانی هستند که شمع وجود خود را در راه رسالت تربیت اجتماعی دانش‌آموزان می‌سوزانند، افزود: دانش آموزان پیشتاز و فرزانه، دانش آموزانی متفاوت با مربیانی متفاوت هستند؛ مربیانی که خود، ادب و خوش خلقی، راستی و درستی، یاری و مهربانی، دوستی با طبیعت، دیانت و معنویت، نظم پذیری و قانون مداری، میهن دوستی، تلاش و صرفه جویی، شجاعت و دلیری، عدل و انصاف، مسئولیت پذیری و مشارکت جویی و تدبیر و تفکر را از پیشکسوتان سازمان دانش آموزی آموخته و به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

عامریان با عنوان این مطلب که سازمان دانش آموزی با آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش آموزان، فرزندانی را تربیت می‌کند که تفکر گروهی را از دوران تحصیل فرا می‌گیرند، خاطرنشان کرد: مربیان سازمان دانش آموزی، آینده ایران اسلامی و آرمان‌های انقلاب را در دست فرزندانی خواهند گذاشت که روحیه عشق به همنوع، کمک به دیگران و صداقت را سر لوحه زندگی قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه قبل از تاسیس سازمان دانش آموزی، آموزش در مدارس، تنها مبتنی بر حافظه گرایی بود و سازمان دانش آموزی برای ایجاد تحول در این نگرش به وجود آمد، تصریح کرد: احترام، مسئولیت پذیری، ایثار، مشارکت و همدلی از طریق کتب درسی نمی تواند به دانش آموزان منتقل شود و نیاز به فعالیت های گروهی دارد. امروزه نوجوانان و جوانان ما فاقد مهارت نه گفتن هستند و با فعالیت تشکیلات دانش آموزی، می توان این موضع را به خود تجربه کرده و بیاموزند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، با اشاره به اینکه مربیان سازمان دانش آموزی، مصداق کار فی سبیل الله اند، تاکید کرد: مغز را می توان با معلومات پر کرد، اما دل انسان با این روش تغییر نمی کند و کار معلمی، تغییر قلب های فرزندان به سمت آگاهی و معرفت است.

عامریان، همچنین طی این مراسم، به چرایی تشکیل سازمان دانش آموزی و تبیین اهداف این سازمان اشاره نموده و عملکرد سازمان را در مدت زمان مسئولیتش بطور کامل تشریح نمود.

وی در پایان این جشن متفاوت و سرشار از شادی، از زحمات تمامی مربیان، مدرسین مجامع و کارکنان سازمان دانش آموزی که به نوعی در دستیابی به رتبه های برتر کشوری و کلیه موفقیت های سازمان دانش آموزی استان، سهیم بوده اند، تشکر و قدردانی نموده و با اهدا تندیس سپاس معلم و هدایایی از مربیان و مدرسین کشوری پیشکسوت و منتخب سازمان دانش آموزی استان سمنان در 11 شهرستان و منطقه تقدیر به عمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار