مدیر کل استاندار استان یزد

از کالا های پر مصرف در ماه رمضان بازرسی و نمونه برداری می شود

یزد (پانا) - مدیرکل اداره استاندارد استان یزد با اشاره به اینکه طرح ویژه رمضان در جهت بازرسی کالاهای مصرفی در استان یزد کلید خورد گفت: از کالا های پر مصرف از قبیل لبنیات و ... در ماه رمضان بازرسی می شود.

کد مطلب: ۸۲۲۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
از کالا های پر مصرف در ماه رمضان  بازرسی و نمونه برداری می شود

محمد حسین ماجدی اردکانی در جمع خبرنگاران از اجرای طرح بازرسی ویژه در سطح بازار تمامی مناطق استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این طرح ویژه ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد با اشاره به اینکه در طول سال نیز بازرسان و کارشناسان تحت پوشش اداره کل در قالب طرح طاها "طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی" در سطح بازار استان مشغول بازرسی و نمونه برداری هستند گفت: در ماه مبارک رمضان به دلیل حساسیت مصرف کالاها، خصوصاً در حوزه صنایع غذایی این طرح حالت ضربتی و ویژه دارد.

وی با بیان اینکه طرح ویژه رمضان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد اذعان داشت: از کالاهای پرمصرف از قبیل انواع فرآورده‌های لبنی، شکر، زعفران، روغن سرخ کردنی، روغن خوراکی مصرفی خانوار، انواع چای، زولبیا و بامیه، سیر و پیاز سرخ شده که در مراکز فروش سطح شهر عرضه می‌شود بازرسی و نمونه برداری انجام می‌گیرد.

ماجدی اردکانی تصریح کرد: متعاقب بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌هایی که صورت می‌پذیرد ما می‌توانیم از طریق آزمون‌ها و کنترل‌های که بر روی مواد مصرفی مردم انجام می‌دهیم از رسیدن مواد غذایی سالم، بهداشتی و با کیفیت به دست شهروندان روزه‌دار استان اطمینان حاصل کنیم.

مدیرکل استاندارد یزد با تأکید بر اینکه استفاده از کالاهای با کیفیت و استاندارد حق شهروندان است افزود: بدون شک کالاهای باکیفیت در ایجاد و پایداری سلامت مردم نقش به سزایی دارد.

وی به هدف اصلی طرح ویژه رمضان در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در واقع هدف اصلی اجرای این طرح سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالاهای بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد است که ضمن جمع آوری کالاهای غیر استاندارد، با عرضه کنندگان متخلف طبق قانون برخورد حقوقی می‌شود.

ماجدی اردکانی با بیان اینکه بازرسان اصلی، مردم فهیم و شریف استان هستند گفت: آن‌ها می‌توانند به محض مشاهده هرگونه مورد مشکوک و یا حتی به منظور کسب اطلاعات بیشتر، عدد و کد 10 رقمی زیر علامت استاندارد ملی ایران را که بروی کالا درج و حک شده است را به شماره 1517 1000 پیامک کنند و پس از چند لحظه از طریق پاسخ دریافتی می‌توانند از صحت وجود نشان استاندارد ایران، تاریخ اعتبار پروانه، مشخصات و آدرس سازنده، مشخصات کالا و تاریخ تولید اطمینان حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار